Get Adobe Flash player
Home CROSS COUNTRY RALLYE MS Cross Country Rallye Ostrý test Czech Dakar Teamu

Ostrý test Czech Dakar Teamu

Hodnocení uživatelů: / 0
NejhoršíNejlepší 

Image

Na nejvýznamnější podnik dálkové rallye Silk Way v mezidakarském období vyrazí v září 2009 do střední Asie napříč Ruskem, Kazachstánem a Turkmenistánem i dva vozy Czech Dakar Teamu.

Na nejvýznamnější podnik dálkové rallye Silk Way v mezidakarském období vyrazí v září 2009 do střední Asie napříč Ruskem, Kazachstánem a Turkmenistánem i dva vozy Czech Dakar Teamu. Jeho barvy bude hájit v kategorii osobních automobilů Jiří Janeček s Toyotou Landcruiser 120. V kategorii kamionů Marek Spáčil s novou Tatrou 4x4 DAKAR. „Očekáváme, že to bude velmi náročný závod, možná v některých ohledech těžší, než jsme zažili na argentinském Dakaru. Určitě to bude skvělá prověrka připravenosti a možnost posledního doladění fungování týmu,“ vysvětlil Jiří Janeček, který s nadsázkou říká, že nejdůležitější bude pro všechny závod přežít.

I když trať závodu měří 4500 kilometrů je zaměřena hlavně na speciálky, které tvoří až 3700 kilometrů. Navíc je vedena těžkým terénem, který tvoří z 65% povrch se šotolinou, z 35% těžký písek a dunové pole. Proto si členové týmu nekladou přehnané nároky na umístění. Spíše tento závod berou jako důkladnou přípravu před blížícím se lednovým Dakarem. Marek Spáčil společně s Mílou Janáčkem a Radkem Smolkou jednou hlavně otestovat kvality a přednosti nové Tatry. „Vývojově je kamion zase o stupínek výš. Určitě budeme mít lepší podvozek, což by se mělo projevit hlavně na tvrdším povrchu. Auto jedeme hlavně otestovat a doladit, abychom případné nedostatky stihli před blížícím se Dakarem odstranit. Speciál vyjede rovnou z dílny na přejezd na start a doladění podvozku provedeme na trase. „Myslím, že na Ruských cestách to půjde, neboť se podobají charakterem cestám na tankodromu.“ popisoval Marek Spáčil.

Spolujezdcem Janečka se pro Silk Way stane Dušan Kunovský. „Viktor Chytka je pracovně zaneprázdněn, proto jsme volili tuto alternativu. Samozřejmě, Dakar bychom měli jet ve starém složení,“ upřesnil Janeček. Dušan Kunovský absolvoval už přípravu s týmem v tuniské oáze Ksar Chillan na kraji saharské pouště, která simulovala podmínky soutěže na kamení a písku. Důvěru si pak získal v následném závodě Hungarian Baja, kde s Toyotou Landcruiser vybojoval třetí místo v kategorii T2. Realizační tým se začne do dějiště závodu přesouvat už 28. srpna. Za nimi následně odletí i další členové a závodníci. „Určitě nás čeká zajímavý závod, protože trať je velmi rozmanitá. Hned úvodní část v Tatarstánu by měla být relativně rovinatá. Střední kazašská část podle našich informací zase zvlněná se spoustou kamenitých pasáží. Nejtěžší odhadujeme závěrečné dvě etapy v dunách pouště Karakum, jež zaujímá 80% území Turkmenistánu. Právě duny budou hodně rozhodovat o tom, kdo dokončí a jak se umístí,“ dodal Janeček. „Bude to určitě další velká zkušenost v přípravě na Dakar,“ doplnil Marek Spáčil.

Letmý pohled na listinu odhaluje celkem 21 strojů. Hned osmičku kamionů nasazuje domácí Kamaz. Dva kamiony bude mít na startu Iveco (alias stavebnice de Rooy), dva Tatra, jeden Liaz, čtyři Mercedesy, tři MANy, jeden stroj nasadí DAF.

Pevně doufáme, že nám SILK WAY RALLY přinese spoustu neopakovatelných zážitků, na které budeme jako tým vzpomínat v dobrém, upozorní nás na nedostatky a chyby, které budeme maximálně eliminovat do dalších soutěží a především na lednový DAKAR. Czech Dakar team dal do přípravy Silk Way Rally mnoho sil a energie a ačkoliv nejsme schopni říct, jak celý závod dopadne, našim přáním je projet závod s pocitem satisfakce a potěšení.

Czech Dakar Team

Světlo modeluje

Hlavním partnerem portálu Dakar.cz je obchodní dům Hocker.cz

Kuchyňské dozy

Zahradní osvětlení|Benzínové zapalovače| Kuřácké potřeby|Ocelové šperky|Luxusní dárky|Zapalovače Zippo, Zippo online|Katnevalové masky a kostýmy|Svítidla Cucina VO|Svítidla a osvětlení online|Marathon Paříž-Dakar

Karnevalové kostýmy a masky pro karneval | Karnevalové kostýmy a masky