Get Adobe Flash player
Home CROSS COUNTRY RALLYE MS Cross Country Rallye I po kuriózní nehodě dokázal Zapletal vybojovat v Itálii zlato

I po kuriózní nehodě dokázal Zapletal vybojovat v Itálii zlato

Hodnocení uživatelů: / 1
NejhoršíNejlepší 

Image Neuvěřitelné štěstí doprovázelo trojnásobného mistra ČR CrossCountry Rallye Miroslava Zapletala při prvním podniku mezinárodního šampionátu FIA CEZ (Central Europe Zone).Na 18. km první rychlostní zkoušky v jihoitalském Melfi se dostal Zapletalův vůz v levotočivé zatáčce do smyku a po pádu zadního kola do hluboké koleje se vůz převrátil.

Po dopadu přes boky a střechu na všechna čtyři kola zachoval český profesionál chladnou hlavu, nastartoval, podřadil a ihned pokračoval v soutěži. Popraskané přední okno a notně zdeformovaná přední část karoserie sice jízdu neusnadnily, ale i přesto posádka Zapletal-Ouředníček dokázala rychlostní zkoušku vyhrát!

Po krátkém servisu mechanici odstranili rozbité okno a posádka dostala povolení ředitele soutěže startovat bez skla pouze v brýlích. I v takto nestandardních těžkých podmínkách dokázala posádka zajet nejlepší čas i v 2. RZ!

Po výměně okna pak posádka pokračovala ve své vítězné cestě do cíle. Další obrovská komplikace nastala ve 4. RZ, kde odešel 4. stupeň převodovky. Bohužel odešel později i 5. stupeň a tak udržení přední pozice bylo nesmírně náročné. I tak dokázal Miroslav Zapletal zúročit své mimořádně bohaté zkušenosti a na různorodých italských tratích suverénně zvítězit!

Image

Miroslav Zapletal:

V krizovém momentě jsem již cítil, že se situace nedá dostat pod kontrolu, ale hned jak vůz dopadl zpět na kola, jsem zkusil nastartovat, motor ihned naskočil a tak jsme pokračovali. Naštěstí mi zůstal malý kousek okna neroztříštěný díky kterému jsem měl dostatečný výhled. Zato můj navigátor jel naslepo...

Jaké důsledky mohla nehoda mít, jsem si ani nestačil v hektickém závodním tempu připustit. Že jsme si své štěstí asi na dlouhou dobu dopředu vybrali jsem si uvědomil, když nám začala druhý den odcházet převodovka. Pouze 2 a půl minutový náskok na italskou posádku nám neumožnil klidnou jízdu a současně jsem převodovku musel velmi šetřit. Kdyby odešel i 3. rychlostní stupeň znamenalo by to konec! Dokonce jsme společně s navigátorem hlasitě naše auto prosili ať vydrží. A vydrželo! Takhle tvrdě vybojované zlato jsem snad ještě nikdy nezískal.

Tomáš Ouředníček:

Poprvé po desetitisících kilometrech ujetých rychlostních zkoušek bez nehod jsem zažil převrácení vozu. Po dopadu jsem si uvědomil, že stále držím roadbook, trochu jsem ze sebe otřepal střepiny a Mirek hned vyrazil dál. Moje otázka Mirkovi „máme všechna kola?“ bylo jediné, čím jsme nehodu komentovali, navíc nebyl čas, bylo nutné se maximálně soustředit na další jízdu. Teprve po deseti kilometrech se mi začaly třást ruce a dělat trochu nevolno. Ale když jsem viděl, že Mirek jede stále naplno, jako by se nic nestalo, sám jsem v sobě začínající šok potlačil a dokázal Mirka donavigovat do vítězného cíle!

Informace o závodě:

21. ročník RALLY PUGLIA & LUCANIA
První závod v seriálu FIA C.E.Z (Central Europe Zone) Cross Country Rally Trophy

Tomáš Ouředníček, OffroadSport.cz