Get Adobe Flash player
Home CROSS COUNTRY RALLYE MS Cross Country Rallye Loprais Tatra Team na prvním místě ve všech RZ!

Loprais Tatra Team na prvním místě ve všech RZ!

Hodnocení uživatelů: / 1
NejhoršíNejlepší 

Image Všechny rychlostní zkoušky první etapy Hungarian Baja poznaly jediného vítěze, Aleše Lopraise. Na prašných stepích v okolí maďarského Veszprému se jezdec Loprais Tatra Teamu ujal zaslouženého vedení, které zkoušku po zkoušce jen upevňoval.

Všechny rychlostní zkoušky první etapy Hungarian Baja poznaly jediného vítěze, Aleše Lopraise. Na prašných stepích v okolí maďarského Veszprému se jezdec Loprais Tatra Teamu ujal zaslouženého vedení, které zkoušku po zkoušce jen upevňoval.

Důvěrně známé úseky ze Středoevropské rallye hostí Hungarian Baja několik let. Pro potřeby nového závodu byly sice využity, ale popropojovány zcela odlišným způsobem, takže kdo jel soutěž ASO v dubnu, může se jen stěží spolehnout na znalost tratí zpaměti. Změť cest je prověrkou pozornosti navigátorů, zatímco jezdci nesmí polevit v pozornosti ani na okamžik kvůli zrádnosti mnohých úseků, opepřených četnými skoky. Mechanici věnují naopak pozornost hlavně stavu brzd, které tu dostanou maximálně zabrat.

Image

Od začátku bylo jasné, že hlavní Alešův soupeř Zoltán Szaller na velmi kvalitně připraveném kamionu MAN bude zřejmě jediný vážný rival. Maďar který zdejší tratě důvěrně zná, se zpočátku držel ve velmi těsném závěsu, nicméně Alešův soustředěný útok mu nedovolil atakovat první příčku. „Dnes bylo všechno, jak má být. Na autě je spousta nových věcí a všechny fungují na jedničku a vykazují právě ta zlepšení a parametry, jaké jsme od nich očekávali. Chlazení je skvělé, stejně tak i úpravy motoru, kterými jsme chtěli vylepšit výkonové ukazatele. Nastavení tlumičů je teď už skutečně blízké ideálu. Auto jede skvěle a je pekelně rychlé. V neděli nás čeká o poznání kratší program, vůz je zcela v pořádku a celá posádka v té nejlepší pohodě, takže nezbývá než se těšit na další den,“ netajil Aleš Loprais svou spokojenost po dojetí čtvrté erzety.

Na rozdíl od Středoevropské rallye nebo Dakaru musejí všechny vozy do uzavřeného parc fermé a práce na nich je povolena pouze v omezeném čase. To platí i pro dotankování. Například mezi prvními bloky rychlostních zkoušek byl servisní čas jen 40 minut. Na Tatře naštěstí proběhla jen základní údržba a dotažení kol. Bivak je umístěn na stejném místě jako při Středoveropské rallye a menší rozměr soutěže zajišťuje domáckou atmosféru, při níž si k týmu našla cestu i řada přátel a fanoušků. Slunečné počasí prvního dne bylo doprovázeno silným větrem, díky němuž na pistách nestála prachová clona. Maďarská baja má velmi slušně obsazenou kategorii automobilů, je součástí Světového poháru FIA, ale i maďarského a českého šampionátu v cross country.

Jiří Vintr, Loprais Tatra Team