Get Adobe Flash player
Home CROSS COUNTRY RALLYE MS Cross Country Rallye Sobotní pohřeb favoritů...

Sobotní pohřeb favoritů...

Hodnocení uživatelů: / 1
NejhoršíNejlepší 
Celý článekMitsubishi OFFROADSPORT CZ team má ve hře již jen jedno auto, ale problémů v náročných dvou RZ, které měřily dohromady 536 km, měli všichni účastníci více než dost. Slibné umístění naší posádky Zapletal – Janáček po prvním dni dávalo šance a naděje na zajímavý výsledek v tomto náročném závodě, ale ty se po 245 km rozplynuly... Ale popořádku! Hned po startu jsme nasadili slušné tempo a dostali se rychle do „provozní teploty“. Je důležité rychle chytit své tempo a nedělat zbytečné chyby. I přestože jsme věděli, že nemůžeme dostatečně využít možnosti našeho vozu, neboť se nám již v pátek 20 km před cílem opět ozvala naše stará známá převodovka, jeli jsme průjezdní časy kontrolními body okolo 3. – 5. místa. Pro jistotu jsme obávanou „trojku“ vůbec neřadili a snažili se co nejvíce využívat mohutného točivého momentu našeho motoru.

Fotogalerie DAKAR 2006

Po osmdesáti kilometrech jsme míjeli BMW X5 Monterdeho, který startoval před námi a když jsme po dalších 30 km viděli bokem stát Nissan Navaru do té doby vedoucího Marca Blazqueze, bylo nám jasné, že pokud dojedeme do cíle, bude z toho „bedna“. Zezadu nás mohl ohrozit asi jen Ital Larini, ale ten od nás prozatím dostával vždy slušný časový příděl. Bohužel jsme cíl 268 km dlouhé RZ neviděli. Zvuky linoucí se z naší převodovky zesilovali a když jsme na 245 km přejížděli hlavní silnici k Zaragoze, usoudili jsme, že bude lepší se pokusit dojet do servisu po ose, než zůstat stát někde uprostřed hor do noci. Volba to byla dobrá, neboť jsme následně v depu zjistili, že trojkové kolečko nevydrželo a rozlomilo se. Přitom si našlo cestu ven skrze obal převodovky a pokud spočítám, že jsme jeli téměř 100 km bez oleje a dojeli zpět do Zaragozy na servis, beru to jako malý zázrak.

Fotogalerie DAKAR 2006

Výsledkem tedy bylo, že první RZ dnešního dne pohřbila naděje hned tří vozů z první pětky. Do vedení se tak dostal Carlos Sousa s továrním VW Race Touaregem se slušným náskokem téměř sedmi minut před druhým Slovákem Jozefem Sýkorou, který přesedlal na benzínové Mitsubishi Pajero V60 s delším rozvorem. Právě jeho starší vůz od něj koupil Zdeněk Pořízek. Směrem vpřed se tak posunuli stabilně jedoucí Laszlo Palik z Maďarska, Pierpaolo Larini z Itálie či náš Zdeněk Pořízek. Ten zvládl obě náročné RZ na jedničku a posunul se na 10. místo v absolutní klasifikaci. Druhé kolo se mu povedlo a zajel pátý nejrychlejší čas. My jsme sice převodovku vyměnili, ale chybějící poslední kontrolní bod z nedokončené RZ znamená automaticky vyloučení ze závodu. Dalších RZ se tedy účastníme čistě z důvodu testování stále se vyvíjející techniky, bez možnosti zasáhnout do pořadí.

Fotogalerie DAKAR 2006

V druhé RZ vyrobil nepochopitelnou chybu zkušený navigátor Carlose Sousy, němec Andy Schultz, když si po téměř 10 km všiml, že mu na kartě chybí razítko z průjezdní kontroly. Museli se tedy vracet zpět a ztratili více jak 20 minut. Tím pádem prakticky věnovali Jozefu Sýkorovi vedení v Baja Espana a pokud ten nevyrobí v zítřejší závěrečné 100 km dlouhé RZ nějakou fatální chybu a vydrží i technika, neměl by již o vítězství přijít. Nicméně každý závod končí, až přejetím cílové rampy a tak se nechejme překvapit. Míla Janáček, Offroadsport.cz Tomáš Uruba, Dakar.cz Konya Rita

Zapalovače Zippo

Naše aktivity jsou rozsáhlé...

(Všechny články v kategorii Telefonica-Dakar 2003) (Všechny články v kategorii Telefonica-Dakar 2004) (Všechny články v kategorii Telefonica-Dakar 2005) (Videa z Telefonica - Dakar 2003) Hlavním partnerem portálu Dakar.cz je internetový obchodní dům Hocker

Kuchyňské dózy On-Line...

Kuchyňská svítidla Cucina...

Zippo zapalovače klasika on-line Karnevalové kostýmy a masky pro karneval | Karnevalové kostýmy a masky