Get Adobe Flash player
Home CROSS COUNTRY RALLYE Dakar news Vladimír Čagin o Dakaru : Ukázali jsme nejlepší výsledek v naší historii

Vladimír Čagin o Dakaru : Ukázali jsme nejlepší výsledek v naší historii

Hodnocení uživatelů: / 2
NejhoršíNejlepší 

Image Pilot stáje Kamaz-Master, Vladimír Čagin, dokázal na Dakaru 2011 porazit doteď neporazitelného, legendou opředeného Čecha Karla Lopraise, 6-násobného krále v kategorii kamiónů.

Čagin ale nyní začal psát ještě do jiné „knihy“ statistik Dakaru, a to počtu celkově vyhraných etap. Nyní jich má Vladimír už 63. Tým Kamaz-Master, sponzorováný VTB Bank, se stal i díky tomu, již desetinásobným vítězem prestižní rallye. Rallye, která je označovaná jako nejtěžší na světě. A co na to vše odcházející Čagin.

7x vyhrát Dakar, v té nejtěžší kategorii, jak se cítíte? Co s Vámi dělají emoce?

Před patnácti lety, když jsem poprvé začal účastnit rallye, tak jsem si nikdy nemyslel, že bych mohl vyhrát Dakar. A ještě k tomu ne jen jednou, ale dokonce sedmkrát. Skalp v počtu titulů Karla Lopraise se zdál být naprosto nemožný. Ale o to více jsem potěšen, že nový rekord nyní patří do našeho týmu Kamaz-Master. Přál bych si, aby to zůstálo tak dlouho, jak jen to bude možné!

Kdy jste si začal věřit, že by jste mohl letos vyhrát?

Důvěra přišla dva dny před koncem. Začali jsme mít znatelný náskok v celkovém pořadí - asi hodinu.

Po deváté etapě, jste přiznal, že pravděpodobnost odstoupení byla velmi velká. Co se stalo?

Při „okruhové“ etapě kolem Copiapa, jsme asi 20 km od cíle najednou ztratili výkon - auto bylo jak mrtvé. Spojkový pedál byl nefunkční, když jsem se snažil přeřadit. Zdálo se, že to bude náš konec v závodě. Sundal jsem helmu a rukavice, a myslel jsem si, že letošní Dakar je pro nás opravdu passé díky závadě. Po chvíli se však ukázalo, že oprava spojky není zas tak vážná a ve finále nám trvala 3-4 minuty. A naše „strojovna“ znova ožila!

Zcela jistě víte, že vícekrát se podařilo vyhrát už pouze Stephanu Peterhanselovi, přesněji 9x. Cítíte motivaci na těchto 9 jeho triumfů?

To již neberu jako svůj úkol.

V závěrečné fázi mezi vámi a Firdausem Kabirovem byl upřímný a nekompromisní boj? Nastalo také v týmu taktizování?

Boj byl skutečný - neexistují žádné limity a omezení rychlosti. Vedoucí týmu Semjon Jakubov nám nedal s Firdausem žádné stanovisko, kdo je a má být silnější na tomto Dakaru. Podobná situace byla v uplynulém roce. Jedinou podmínkou zůstalo, mít stále 3 vozy na prvních příčkách. Popravdě, na rozdíl od osobního vítězství a s tím spojeným rivalstvím, tak je to také týmový výsledek.

Necítíte toto vítězství jako méně cenné, protože hlavní soupeři Aleš Loprais a Gerard de Rooy díky okolnostem co nastali, odstoupili ze závodu?

Dakar začíná již dlouho před startem. Musíte připravit nejen rychlé, ale také velmi spolehlivé vozidlo. Takové, které se dokáže dostat do cíle. „Vykolejení“ kvůli technickým problémům Lopraise naznačuje, že jeho Tatra tyto požadavky nespolňovala. I proto vítězství Kamazu je zcela zasloužené.

Také Vám gratuloval prezident Dmitryj Medvěděv. Dostal jste gratulaci od něho jako prvního?

Je těžké si vzpomenout, protože to bylo obrovské množství gratulací. A jsem velmi rád, že jsme byli schopni udělat radost našim fanouškům, vedení republiky, naší továrně. Každý pozdrav mi byl milý a příjemný svým vlastním způsobem.

Čtyři Kamazy tedy na stupních nejvyšších v letošním roce, je ještě co zlepšit, o něco usilovat?

Opravdu, ukázali jsme nejlepší výsledek v naší historii. To lze již jedině opakovat. Ale možná příští rok vyšle Kamaz více nákladních automobilů. Ne čtyři, ale, řekněme, pět. Pak bude tedy novým úkolem obsadit všech 5 prvních míst.

Překlad : Petr Janků, http://www.vtb.ru/