Get Adobe Flash player
Home CROSS COUNTRY RALLYE Dakar news De Rooy sází na klasiku a jednoduchost

De Rooy sází na klasiku a jednoduchost

Hodnocení uživatelů: / 6
NejhoršíNejlepší 

Image V nezvyklých barvách, tedy nikoliv v modrých Gauloises, ale v holandských národních, vyráží na jubilejní Dakar tým de Rooy. Po letech technického novátorství a snaze nacházet nové konstrukční postupy se de Rooy vrací ke klasice, jednoduché koncepci vozidel ve snaze dosáhnout maximální spolehlivosti na cestě za úspěchem. Rychlost, tu de Rooyové už mají.

Na Dakar 2007 vyjeli de Rooyové s technicky vytříbenými speciály Ginaf s nezávislým zavěšením kol a odpružením vinutými pružinami. Auta však nevydržela a tým se odporoučel ze soutěže už v Zoueratu. Mezitím DAF oznámil konec vývojových prací na pohonných jednotkách pro sport a de Rooy se nakrátko ocitl „na suchu“ sice se zajímavými auty, ale bez motorů. Z testů různých variant vyšlo nejlépe Iveco (nebo šlo o ryze komerční záměr holdingu de Rooy v souvislosti s doplňováním početné firemní speditérské flotily?) a tak jsou nové speciály osazeny agregáty Iveco Cursor o objemu 13 litrů, výkonu 800 koní a posunutými na již mnohokrát zmíněnou „kótu 140.“ Připomeňme, že nové předpisy Superproduction takovouto změnu připouštějí.

Image

Významná změna, která se může zdát jako krok zpět, byla provedena na podvozku. De Rooy se vrací ke klasice, tedy stejnému modelu zavěšení, jaké měl na Dakaru 2006, tedy tuhé nápravy Sisu zavěšené na kombinaci listových per, vinutých pružin a podélných vodících ramen. Jak bylo řečeno, zdánlivý krok zpět se může ukázat jako naopak pořádný skok kupředu, vždyť jednoduchost, bezporuchovost je na Dakaru klíčem k úspěchu. Ostatní komponenty, tedy převodovka ZF a rozvodovka Steyr v rovném rámu Ginaf, zůstávají tradiční. Silueta karoserie zůstala zachována, byť došlo k drobným úpravám při odlehčení nástavby.

Celý tým čítá jen dva nové členy, jinak je shodný s tím loňským. Jedním z nováčků je mechanik Jana de Rooye Darek Rodewald, Janovým navigátorem zůstává matador Dany Colebunders. Týmovou jedničkou s úkolem pohybovat se v čele závodu bude samozřejmě Gerard de Rooy s tradičními parťáky Tomem Colsoulem a Arno Slaatsem. Týmovou trojkou s úkoly rapid assistance je znovu Hugo Duisters, který na svém voze používá praktickou nástavbu z Dafu let 2005-2006. Tým čítá ještě dva asistenční kamiony (jeden 4x4 a jeden 6x6) a osobní vůz s mechaniky a novináři.

De Rooye pro letošní Dakar opustil titulární sponzor, když Gauloises komplexně a celosvětově zrušil svůj tolik úspěšný sponzoring v motoristickém sportu. Nového titulárního sponzora de Rooy nezajistil, a tak vozy jedou v barvách de Rooyova holdingu. Rozsahem zajištění najdeme v kategorii kamionů i větší týmy, ale ambicemi stěží. Málokdo má po sérii debaklů větší motivaci dostat se úplně nejvýš. Ostatně ani při neúspěších let minulých nemířily de Rooyovy ambice o nic níže…

zdroj:e-auto.cz