MČR Matador Cross Country Rallye Zlaté Moravce...
O víkendu 7. a 8. srpna se na Slovensku ve Zlatých Moravcích jel další díl podniku Českého, Slovenského mistrovství a Československé trofeje . Po dlouhé odmlce způsobené rušením jednotlivých závodů ve Stráži pod Ralskem a ve slovenské Senici , to byl opravdu skvělý závod.
Na výbornou se podařilo organizátorům připravit trať o celkové délce přes 400 km, z toho více než 200 km ostrých RZ vedoucí přes pole i lesem. Vůbec si nedokážu představit za jakých nesmírných komplikací by se takovýto závod dal uspořádat v České republice.
Téměř všechny soutěžní posádky si tak díky náročné trati přišly na své a bylo tu k vidění opravdové závodění.
O první místo bojovaly už tradičně posádky Sýkora/Sýkora na Mitsubishi a Říš/Kubica na Jeepu. Po prvním dni měli mezi sebou odstup necelou minutu.
Třetí místo obsadili Burda/Burdová na Nissanu a na čtvrtém místě se usadili s náskokem tří minut Přibyl/Uruba také na Nissanu, ovšem T1 před Mertou s Jimnym.
Dosavadnímu lídrovi soutěže Mirkovi Zapletalovi se moc nevedlo. Hned v úvodu soutěže zabloudili a tak do druhého dne startovali ze 16. pozice.
V jedné z posledních RZ sobotního odpoledne pak Chytka/Šopa předvedli salto přes boudu a postarali se tak o jedno z prvních vzrušení. Po skončení RZ pak dostali auto zpět na kola a po vlastní ose dojeli do depa. Dostali však 150 min penalizaci a tak sen o jakékoliv medaili se zcela rozplynul.. Bez čelního skla a s vizáží lyžařů však přesto pokračovali a závod dokončili.
V neděli se největší boj odehrával překvapivě o 4. místo. První tři podádky měly totiž dostatečný náskok před ostatními a tak jim stačilo výsledek jen kontrolovat a nevystavovat se zbytečným chybám.
O bramborovou medaili v absolutním pořadí se bily celkem 4 posádky. Přibyl/Uruba, Ulrich/Brezovský, Sušeň/Zimmermann a překvapivě i Zapletal/Korejs, který přišlápl pořádně plyn u svého Suzuki Jimny a dostali se tak zpět do hry.
Z celkových výsledků je pak zřejmé, že Přibyl se svým ropákem neudržel krásnou 4.pozici pro problémy s tlumením vozu.
Sám Přibyl k tomuto říká :
"Nejdřív jsme poškodili listové pero. Pak nám vypadla torzka a poškodil se kloub v němž je uchycena a tak jsme neměli moc na výběr. Náhradní kloub jsme sebou neměli, protože za celou závodní éru se nám tato závada nevyskytla. Takže jsme ji natvrdo přivařili a modlili se aby vydržela.
Sám bych doma s takovouto závadou nevyjel ani před garáž. Tady jsme ale museli závodit.
Zbytek závodu jsme tedy jeli velmi opatrně a ostatní tak měli dostatek příležitostí nás dojet, čehož taky patřičně využili.
6 desetin mezi pátým a šestým místem mi tak spíš připadá jako rozdíl ve F1.
To je ale rallye a my jedeme dál..."
Závod nedokončili ani Metra na Jimnym, když v jedné z nebezpečných zatáček vyjeli mimo trať a spadli do hluboké rokle odkud je vytáhla až těžká technika po skončení etapy.
Zajímavou nehodu měli i Smysel/Čermák, kteří se v poslední RZ po trojtém saltu převrátili ale zpět na kola a mohli tak po svých dojet do cíle.
Z bývalého vozu Pepy Kakrdy (tentokrát se nezúčastnil) toho ovšem moc nezůstalo.
Rozhodně lze ale říci, že takto připravená trať patřila k tomu nejlepšímu, co v bylo v poslední době k vidění a nastavila pomyslnou laťku hodně vysoko dalším pořádajícím.
Tomáš Uruba, Dakar.cz
(Všechny články v kategorii Telefonica-Dakar 2003) (Všechny články v kategorii Telefonica-Dakar 2004) (Videa z Telefonica - Dakar 2003) Hlavním partnerem portálu Dakar.cz je internetový obchodní dům Hocker
Zippo zapalovače klasika on-line Karnevalové kostýmy a masky pro karneval | Karnevalové kostýmy a masky< Předchozí | Další > |
---|