Get Adobe Flash player
Home AKTUÁLNÍ ZPRÁVY MS Cross Country Rallye Kamaz oznamuje hvězdnou setstavu sedmi kamionů pro Silk Way Rally 2010

Kamaz oznamuje hvězdnou setstavu sedmi kamionů pro Silk Way Rally 2010

Image Ještě před zveřejněním startovních listin oznámil tovární tým Kamazu, který se personálně podílí na pořadatelství Silk Way Rally, sestavu pro letošní ročník této soutěže. Tovární ekipu bude tvořit hned sedm strojů, přičemž Rusové na pro ně mimořádně prestižní domácí akci nasadí všechna hlavní dakarská esa.

Jmenovitě Vladimira Čagina, Firdause Kabirova (nepotvrdily se tak neoficiální zprávy o jeho zamýšleném odchodu z týmu) a Ilgizara Mardějeva. Slavná jména doplní příslušníci tzv. kamazovské juniorky. Mladí závodníci s ambicemi dostát pověsti slavnějších kolegů, přesto však už se zkušenostmi z velkého Dakaru v rolích spolujezdců. Už na loňském ročníku prokázal svůj talent Eduard Nikolajev a na Silk Way vyrazí se svou vlastní posádkou, kromě něj i Andrej Karginov a Ajrat Mardějev, kterého Kamaz zkoušel i v loňském ročníku. Sedmou posádkou kamazu bude novinářské trio z ruských médií v čele s pilotem Leontijevem. Rusové tak budou mít postaráno o náležitou propragaci v domácím tisku.

Zajímavostí je nasazení ruské techniky. Vladimir Čagin bude startovat s nejnovější verzí ostrého Kamazu 4326-9, tedy verzí s nižším uložením kabiny, která je navíc posunuta maximálně vzad. Jedná se o variantu, která byla na ruském území už představena, koncepčně ji v loňském ročníku zkoušel Nikolajev a kterou Čagin předvedl divákům při exhibici Bavaria City Racing v Moskvě a pravděpodobně i 22. srpna v Rotterdamu. Firdaus Kabirov a Ilgizar Mardějev prozatím povedou své dosavadní stroje Kamaz 4326-9 ve variantě, s jakou startovali na Dakaru 2010.

Mladý Eduard Nikolajev dostane do rukou Čaginův vítězný stroj z letošního Dakaru a prototyp kamionu s motorem Cummins, který právě Nikolajev testoval při loňské Silk Way Rally, povede Andrej Karginov. Zbývající posádky pojedou se staršími typy 4911. Co je podstatné, kamaz zatím zůstává věrný agregátům JAMZ a zřejmě pouze loňský prototyp bud poháněn motorem Cummins.

Konkurence v Rusku patrně nebude ohromující co do počtu, ale jistě zajímavá co do kvality. Tým de Rooy pravděpodobně přiveze celou sestavu, s Gerardem de Rooyem a Pepem Vila Rocou, český prapor bude proti domácí přesile třímat Aleš Loprais s vylepšeným kamionem a zřejmě nikdo další, neoficiální zprávy však hovoří i o zamýšleném startu Franze Echtera s velmi rychlou variantou kamionu MAN.

Více se dozvíme 1. září, kdy budou zveřejněny startovní listiny. Soutěž odstartuje v Petrohradu 11. září a o týden později bude v Soči korunován vítěz.

Jiří Vintr