Get Adobe Flash player
Home AKTUÁLNÍ ZPRÁVY MS Cross Country Rallye Drobné technické potíže v úvodu etapy znamenají pro Aleše Lopraise pád na čtvrtou příčku

Drobné technické potíže v úvodu etapy znamenají pro Aleše Lopraise pád na čtvrtou příčku

Image

Velmi slibně rozjetou pátou etapu Silk way Rally Alešovi zbrzdila oprava řízení. ztrátu z ní se podařilo do konce etapy dohnat jen částečně, a taky je celkově Aleš jen těsně čtvrtý.

Pátá etapa do Turkmenbaši obsahovala druhou nejdelší speciálku celé rallye, ale pravděpodobně nejtěžší. Vjelo se už do pouštního terénu a průvodním znakem se stala obrovská oblaka prachu, připomínající patagonské etapy letošního Dakaru. pro Aleše etapa skvěle začala, udržoval si blízký kontakt s ostatními favority závodu, ale před CP1 musel neočekávaně zastavit. Na vině byla prasklá konzola, která drží pístnici řízení. Posádka strávila a s opravou 45 minut a poté pokračovala dál. Ztrátu se jí podařilo dohnat jen částečně, na CP1 ještě před Alešem figurovali Jan de Rooy i Martin Macík, nicméně podařilo se ztrátu dohnat a získat proti nim určitý náskok.

Kdo však Alešova zastavení využil, byla dvojice Kamazů s Mardějevem a Nikolajevem. oba si dokázali držet svůj náskok před žlutou Tatrou až do cíle. Mardějev se dokázal o jednu minutu dostat před Aleše v celkovém pořadí a Nikolajev se mu ještě přiblížil. Ve zbývajících třech etapách tak Aleš musí bezpodmínečně útočit - jednak proto, aby zpět získal ztracenou pozici vůči Mardějevovi a jednak aby se pokusil odolat útoku Čagina, jehož dnešní výkon byl jako z jiného světa.

Pětinásobný vítěz Dakaru ztratil v předešlé etapě tři hodiny kvůli utrženému kolu. U jeho opravy asistovali hned tři týmoví kolegové, přes noc byl Kamaz zase v plné kondici. Co předvedl Čagin v dnešní etapě, se vymyká chápání kategorie kamionů. Prolétl tratí tak rychle, že dojel do cíle po 514 kilometrech v terénu pouze deset minut za čtvrtým z továrních volkswagenů, které svádějí lítou bitvu o vítězství. Téměř o půlhodinu nechal za sebou týmového kolegu a dakarského vítěze Kabirova, jenž exceloval včera, ale dnes díky vyjetému náskoku pouze kontroloval rychlého Gerarda de Rooye. Nejlepší osobní vozy ze "zbytku světa" si o Čaginově výsledném čase mohly nechat jenom zdát...

"Další krásná dakarská etapa, a taky pekelně těžká. Bohužel, utržená konzole pístnice servořízení nás zdržela před prvním kontrolním bodem. Jeli jsme s maximálním nasazením a projeli tak úvodní dunové pole a přibližovali se de Rooyovi, s nímž se dá závodit. Bohužel, teď musíme svoje třetí místo znovu vybojovat, první dva se nám vzdálili, ale třeba ani oni nebudou bez problémů. Navíc zezadu se řítí Čagin, který dnes zajel tak, že to nikdo nechápe. Musíme se soustředit maximálně na výkon ve třech písečných etapách, které jsou před námi. Prasklý díl je opraven a všechny díly, které navazují, jsou vyměněné, auto bude připraveno na start stejně jako dnes," shrnul Aleš své dojmy z etapy...

Jiří Vintr