Get Adobe Flash player
Home AKTUÁLNÍ ZPRÁVY MS Cross Country Rallye Elizabet Jacinto na Kamazu..!!

Elizabet Jacinto na Kamazu..!!

Image Elisabete jsme část Dakaru potkávali s úsměvem na rtech a v pohodě, tu další část už bylo úsměvů méně, když jí v páté etapě shořel kamion na troud po kolizi s jednomístnou buggy Yvana Mullera. Jenže dlouhovlasá Portugalka zůstává truckům věrná a kouká se dopředu.

Takže dlouho netrvalo a v německých dílnách pro ni vznikl nový MAN TGS. Není divu, starší L90 měl homologaci platnou pouze do roku 2010, po ní už by tým musel hledat nové nářadí. MAN se jeví jako nejuniverzálnější a nejdostupnější alternativa s jasnou strukturou podpory co do zásobování náhradními díly. A nejen to, Elisabete si na Dakaru všiml i Semjon Jakubov a na „svojí“ Silk Way Rally jí nabízí zcela speciální roli… Není divu, že jsme Elisabete vyzpovídali alespoň pár větami.

Jak Ti vlastně bylo po návratu z Dakaru v Jižní Americe?

No, moc štěstí mi tam nepřálo, přitom se nám nejelo zle. Ale po tom všem jsem si řekla, že nadešel čas, abychom měli i trochu štěstí. Také jsem se musela přičinit, ale realita je taková, že jsem si v německých dílnách vyzvedla nový MAN TGS, takže mám zase trochu silnější auto a s platnou homologací. Uvidíme, zda se nám s ním povede nějaký start v průběhu roku, třeba naše Transiberico.

Příští Dakar bude opět v Jižní Americe

Ano, nemám z toho velkou radost. Vždy jsem raději závodila v Africe a jihoamerický Dakar se mi prostě nelíbil. Proto se mi více zamlouvá idea Africa Race. Ale ještě do toho může promluvit spousta vlivů, včetně těch marketingových.

Ale jak jsem se dozvěděl, na Silk Way v září Tě uvidíme také, a za volantem zcela odlišného vozu.

To je pravda. Měla bych řídit jeden z mnoha Kamazů na startu. Nikdy jsem si nemyslela, že zrovna já bych dostala takovouhle šanci, ale ona najednou přišla a rozhodla jsem se tu nabídku přijmout. Ale celou situaci musím uchopit inteligentním způsobem, zatím nevím příliš, co mě čeká.

Doufejme tedy, že Elisabetin klientský start s Kamazem bude na hony vzdálen tomu, s nímž se musel smířit Rafael Tibau na Dakaru 2001, když zůstal stát krátce po startu prologu s přetrženou převodovkou. Kamaz má za posledních pět let spoustu použitelné techniky, jejíž udržovanost je jistou otázkou. Šanci startovat dostane jak juniorská garnitura Kamazu tak některé politické špičky a také zajímavé osobnosti Dakaru, jako právě Elisabete.

Jiří Vintr