Cestování po celé zeměkouli pokračuje
To se nám ukázalo v ranním slunci a připomínalo nám tím kulisy připravené pro natáčení exotické pohádky. Vše je tak neskutečné až kýčovité. Úplně odlišná kultura, zcela zahalené ženy a muži v šátcích na nás působí po argentinském pobytu velmi zvláštně.
Hail žije závodem!!!
Všude kolem jsou billboardy vítající závodníky, podél silnic, na každé skále, doslova na každém rohu. Nejúžasnější pohled však začíná až po setmění. Místní obyvatelé jsou opravdu „hračičkové“ a elektrickou energií skutečně nešetří. Vše je dokonale nasvětlené - domy, brány, hradby, ale i skály. Dokonce i každá pouliční lampa má kolem sebe omotaného světelného hada a tak na ulicích svítí milióny světýlek. Toto všechno je ještě umocněno světelnými děly do nebe a světelným nápisem WELCOME na velké skále na kraji města. My jen čekáme, kdy natáčení skončí a vše zhasne. Ale vypadá to, jako kdyby to tu takto měli každý den.
Pořadatelé jsou k nám až podezřele velmi milí. Až posléze zjišťujeme, že nás považují za favority soutěže. Startovní číslo 1. To je závazek! Vzhledem k Mirkově úspěšné účasti minulý rok a k neuvěřitelnému výsledku na Dakaru mám pocit, že kolem něj všichni chodí velmi uctivě. Každý se s námi zdraví a novináři se neustále snaží od Mirka něco dozvědět.
Čekání na auto.
Po příletu jsme zjistili, že naše auto zde ještě není. Po mnoha urgencích jsme se dozvěděli, že kontejner by měl být s jistotou přivezen ve 3 hodiny ráno. Když jsme však v 9 hod. ráno přijeli na ředitelství závodu, Pajero tam nebylo. Prý za 10 min. Arabských 10 min znamenalo cca 2 a půl hodiny. Co je ale hlavní, kontejner v pořádku dorazil. Jeřáb jej sundal a po pár minutách „na brknutí“ motor nastartoval. Spadl nám kámen ze srdce, protože měsíční plavba mohla autu hodně ublížit.
Následovala instalace povinného vybavení (ERTF, SENTINEL, IRITRAK) a bezproblémové přejímky. Po přejímkách jsme se vrátili na ředitelství, kde proběhla velká tisková konference přenášená živě pro mezinárodní TV kanály. Miroslav byl jedním z důležitých hostů a první otázky moderátora směřovaly právě k němu. „Mohl byste porovnat Dakar a Hail z pohledu závodních tras? Jakou zvolíte taktiku jako favorit soutěže?“ takto zněly některé otázky.
Po tiskovce si Mirka ještě „půjčili“ někteří novináři pro individuální rozhovory a poté jsme odjeli odpočívat do hotelu. Dnes nás čeká slavnostní start a 6,5 km prolog. Celkem nás čeká 500 km rychlostních zkoušek a i s přejezdy něco přes 800 km.
Tomáš Ouředníček, OFFROADSPORT.CZ
< Předchozí | Další > |
---|