Get Adobe Flash player
Home AKTUÁLNÍ ZPRÁVY MS Cross Country Rallye Tým Rally-raid.eu zahájil přípravu na novou sezónu

Tým Rally-raid.eu zahájil přípravu na novou sezónu

Image Rally-raid.eu team bude také v sezóně 2008 startovat s vozem Mitsubishi Pajero Did, za jehož volantem se jako tradičně objeví Viktor Chytka. Na sedadlo spolujezdce usedne Pavel Vaculík. Celý tým čeká náročná sezóna v podobě startu v kompletním Mezinárodním mistrovství České republiky.

To obsahuje závody nejen v České republice, ale také v Polsku, Maďarsku a na Slovensku. A jelikož by celý tým rád bojoval o nejvyšší příčky, přípravy začaly už nyní, kdy se tým vydal na Slovensko otestovat techniku.

"Přes zimu prošel automobil důkladnou repasí. Zaměřili jsme se hlavně na motor, který nám v loňské sezóně připravil mnoho starostí. Myslím ale, že teď je všechno v pořádku a motor funguje tak jak má." tvrdí jezdec Viktor Chytka. "Všechno je však nutné odzkoušet a sladit, proto jsme se vydali na Slovensko na jednodenní testování. A také je pro mě dobré najezdit před sezónou pár ostrých kilometrů a zopakovat si po zimě zapomenuté návyky."

Image

A proč zrovna na Slovensko?
Zde se týmu podařilo najít vhodný testovací úsek, který svým charakterem připomíná například závod Italian Baja nebo právě maďarské závody, na nichž se bude také bojovat o body do MMČR.

"Jsou tu rychlé cesty na kamenitém podkladu, kousek polní cesty s hlinitým podkladem, nějaký ten skok, rozbité pasáže i různé zatáčky, navíc je trať přehledná, pro testování prostě ideální," říká manažer týmu Marek Chytka. "V testu se ukázalo, že investice do motoru byly správné, automobil se výrazně zrychlil a hlavně doufám, že se nám podařilo vyřešit problémy s jeho neposlušností. Najezdili jsme cca 80 ostrých testovacích kilometrů a všechno krásně fungovalo. Nyní už je však jisté, že se před začátkem sezóny uskuteční ještě minimálně jeden test."

Testu se zúčastnil také stále ještě nový spolujezdec Pavel Vaculík. A jaká byla je jeho úloha na tomto testu? "Víceméně žádná. K odzkoušení funkčnosti techniky jezdec spolujezdce nepotřebuje. Je ale dobré vědět jak si automobil dokáže poradit s terénem, jak se chová v plné rychlosti na trati, jak brzdí... A taky zjistit jak který úsek jezdec projíždí, tomu všemu je pak nutné přizpůsobit diktát a navigaci."

Pavel Vaculík,
Foto: Marcel Žák