Legendární Henry Magne zahynul při rallye ORPI Maroc…
Se zpožděním se vracíme k velmi smutné události, která poznamenala konec pouštní Rallye ORPI Maroc. V poslední etapě havaroval pilot továrního týmu Mitsubishi Nani Roma a při nehodě zahynul jeho navigátor Henry Magne (53). Tým Mitsubishi na znamení účasti stáhl všechny své vozy ze soutěže.
Henry Magne patřil k nejuznávanějším dakarským navigátorům a po dobu svého dakarského účinkování se stal opravdovou legendou na horkém sedadle u tripmasteru. Na Dakaru se objevil poprvé už v roce 1982, o tři roky později pilotoval asistenční kamion pro nově ustavený tým Mitsubishi, který představil v Africe závodní verzi nového Pajera. Od té doby Henry startoval spoustu let jako navigátor legendárního Kenžira Šinozuky a dobyl s ním nejeden vavřín, včetně dakarského prvenství v roce 1997. Poté jeho schopnosti využívala řada elitních pilotů a v roce 2000 si Magne zopakoval triumf po boku Jean-Louise Schlessera. Henryho zkušenosti se staly základem nástupu spousty talentovaných pilotů, jimž pomáhal na cestě vzhůru, ať už šlo o Carlose Souzu, Luca Alphanda, Andreu Mayer a nebo naposled právě motocyklového šampiona Naniho Romu. Právě vedle něj byla Henryho štace tou poslední…
Loprais Tatra Team absolvoval Rallye Orpi Maroc 2006 s modifikovaným vozidlem Tatra Dakar 2006. Na start se postavila nová posádka závodního vozidla bez účasti Karla Lopraise, který v současné době prochází léčbou po opakovaném úrazu páteře z letošní Rallye Dakar. Soutěž důkladně prověřila jak nové prvky na vozidle, tak i dovednosti a sehranost nové posádky. Svůj křest ohněm si prožili jak Aleš Loprais, který pilotoval první 4 etapy, tak i Karlův syn Leo Loprais, který se v kabině soutěžní Tatry ocitl na africkém kontinentě poprvé. Trojici dotvářel zkušený matador týmu Petr Gilar. Závod se do první poloviny nesl v duchu rychlosti, skoků a řízených smyků. Kamiony místy dosahovaly svého maxima (155km/h). Další etapy přivedly účastníky do extrémně těžkých technických pasáží při traverzování pohoří Atlas až do výše 2 600 m! V 5. rychlostní zkoušce, po poruše řazení mezinápravového diferenciálu a třech defektech v jedné etapě tým rozhodnul ukončit svou účast. Rallye Orpi Maroc přinesla nové technické poznatky a hlavně předpřipravila nové složení posádky pro nadcházející Rallye Dakar 2007.
Tomáš Uruba, Dakar.cz
Jiří Vintr
(Všechny články v kategorii Telefonica-Dakar 2003) (Všechny články v kategorii Telefonica-Dakar 2004) (Všechny články v kategorii Telefonica-Dakar 2005) (Videa z Telefonica - Dakar 2003) Hlavním partnerem portálu Dakar.cz je internetový obchodní dům Hocker
Zippo zapalovače klasika on-line Karnevalové kostýmy a masky pro karneval | Karnevalové kostýmy a masky< Předchozí | Další > |
---|