Get Adobe Flash player
Home AKTUÁLNÍ ZPRÁVY MS Cross Country Rallye Legendární Henry Magne zahynul při rallye ORPI Maroc…

Legendární Henry Magne zahynul při rallye ORPI Maroc…

Celý článekSe zpožděním se vracíme k velmi smutné události, která poznamenala konec pouštní Rallye ORPI Maroc. V poslední etapě havaroval pilot továrního týmu Mitsubishi Nani Roma a při nehodě zahynul jeho navigátor Henry Magne (53). Tým Mitsubishi na znamení účasti stáhl všechny své vozy ze soutěže. Henry Magne patřil k nejuznávanějším dakarským navigátorům a po dobu svého dakarského účinkování se stal opravdovou legendou na horkém sedadle u tripmasteru. Na Dakaru se objevil poprvé už v roce 1982, o tři roky později pilotoval asistenční kamion pro nově ustavený tým Mitsubishi, který představil v Africe závodní verzi nového Pajera. Od té doby Henry startoval spoustu let jako navigátor legendárního Kenžira Šinozuky a dobyl s ním nejeden vavřín, včetně dakarského prvenství v roce 1997. Poté jeho schopnosti využívala řada elitních pilotů a v roce 2000 si Magne zopakoval triumf po boku Jean-Louise Schlessera. Henryho zkušenosti se staly základem nástupu spousty talentovaných pilotů, jimž pomáhal na cestě vzhůru, ať už šlo o Carlose Souzu, Luca Alphanda, Andreu Mayer a nebo naposled právě motocyklového šampiona Naniho Romu. Právě vedle něj byla Henryho štace tou poslední…

Fotogalerie DAKAR 2006

Loprais Tatra Team absolvoval Rallye Orpi Maroc 2006 s modifikovaným vozidlem Tatra Dakar 2006. Na start se postavila nová posádka závodního vozidla bez účasti Karla Lopraise, který v současné době prochází léčbou po opakovaném úrazu páteře z letošní Rallye Dakar. Soutěž důkladně prověřila jak nové prvky na vozidle, tak i dovednosti a sehranost nové posádky. Svůj křest ohněm si prožili jak Aleš Loprais, který pilotoval první 4 etapy, tak i Karlův syn Leo Loprais, který se v kabině soutěžní Tatry ocitl na africkém kontinentě poprvé. Trojici dotvářel zkušený matador týmu Petr Gilar. Závod se do první poloviny nesl v duchu rychlosti, skoků a řízených smyků. Kamiony místy dosahovaly svého maxima (155km/h). Další etapy přivedly účastníky do extrémně těžkých technických pasáží při traverzování pohoří Atlas až do výše 2 600 m! V 5. rychlostní zkoušce, po poruše řazení mezinápravového diferenciálu a třech defektech v jedné etapě tým rozhodnul ukončit svou účast. Rallye Orpi Maroc přinesla nové technické poznatky a hlavně předpřipravila nové složení posádky pro nadcházející Rallye Dakar 2007.

Fotogalerie DAKAR 2006

Tomáš Uruba, Dakar.cz Jiří Vintr

Zapalovače Zippo

Naše aktivity jsou rozsáhlé...

(Všechny články v kategorii Telefonica-Dakar 2003) (Všechny články v kategorii Telefonica-Dakar 2004) (Všechny články v kategorii Telefonica-Dakar 2005) (Videa z Telefonica - Dakar 2003) Hlavním partnerem portálu Dakar.cz je internetový obchodní dům Hocker

Kuchyňské dózy On-Line...

Kuchyňská svítidla Cucina...

Zippo zapalovače klasika on-line Karnevalové kostýmy a masky pro karneval | Karnevalové kostýmy a masky