Get Adobe Flash player
Home AKTUÁLNÍ ZPRÁVY 78. ISDE Šestidenní 2003 První česká ztráta: Junior Kuklík si v Šestidenní vykloubil rameno a končí

První česká ztráta: Junior Kuklík si v Šestidenní vykloubil rameno a končí

Celý článek FORTALEZA (BRA, 1.den) - Bez nejlepšího českého juniora Víti Kuklíka pokračuje od prvních kilometrů český juniorský Trophy Team na 78.Mezinárodní šestidenní motocyklové soutěži v brazilské Fortaleze. Od startu k osudnému pádu urazil Kuklík pouhých šestadvacet kilometrů, pak mu vykloubené rameno znemožnilo pokračovat. Ztrátu juniorů navíc znásobil po zabloudění těsně před cílem Michal Rudolf, který připsal 30 minut. S rozumem odstartovali do jedné z nějtěžších šestidenních jezdci Trophy teamu, kteří bez zaváhání dorazili do cíle.

Fotogalerie / Rozcestník jednotlivých galerií

Jedním z největších problémů úvodního dne bylo pro všechny tankování. Nadměrná spotřeba v dunách písku dohnala mnohé z jezdců k tomu, že doplňovali palivo i mimo tankovací prostor, samozřejmě tak, aby nebyli přistiženi. Mnozí pak zůstali pár stovek metrů před cílem s prázdnou nádrží. "Musí se pořád držet plný plyn, jinak vás ten písek pohltí nebo se to zavře a je po nadějích. Třikrát jsem jel na rezervu, naposledy posledních 10 km do cíle a modlil jsem se, abych dojel. Byly to opravdu nervy," hodnotil kritický moment první český jezdec v cíli Martin Gottvald (Husqvarna). Trophy tým nastoupil do soutěže s jasnou taktikou - nebláznit, zvyknout si na odlišné podmínky a přizpůsobit se klimatickým podmínkám. "Kluci jeli s obrovským přehledem, včera (neděle) si sedli a jasně si řekli, co je může dovést ke konečnému úspěchu. Zahodit osobní ambice, jet pro kolektiv a začít s rozumem," zhodnotil úvod soutěže manažer Drahomír Gottvald. Nešťastně začal nejen pro české juniory, ale především pro Víťu Kuklíka, úvod celé soutěže. Letos osmý nejlepší jezdec MS jedoucí na KTM doplatil na běžný pád, kterých má podle svých vlastních slov za sebou desítky. V polovině prvního crossu celé soutěže se mu při výjezdu z pravotočivé zatáčky podsmeklo přední kolo, spadl na bok a než stačil vstát, jeho motorka mu dopadla na rameno a způsobila mu těžkou luxaci. Vykloubené rameno, které měl jezdec před třemi lety operováno, vystavilo další jízdě stop. "Než jsem se stačil nadzdvihnout, motorka se převrátila a zadním kolem mi ze vzduchu spadla na záda. Jak jsem si sáhnul na rameno, bylo mi jasné, že je zle." Kuklík bojoval o pokračování v soutěži do posledních chvil, odmítl odvoz do nemocnice a přivolaný lékař české výpravy Milan Kutáček zkoušel vyhozené rameno vrátit zpět na místě. To se ale podařilo až později v depu a pokračování lékař vyloučil. "Opravdu jsme dělali všechno, abych mohl jet. Tak jsem se na to těšil, byl jsem v pohodě a sedělo mi to, a pak to skončí takhle. Přitom ve stejné vložce upadl i Zdeněk Gottvald, ale ten měl víc štěstí a jel v pohodě dál." Bez větších ztrát dokončili úvodní den soutěže jezdci KBS, kde si na crossech vychutnával nejednoho ze soupeřů český motokrosař Jan Zaremba. Z druhého klubu Motoklub Jiřetín odpadl pro poruchu Jan Veselý, který se pokusí o opravu a restart. Hlasy po prvním dnu: Martin Gottvald (Husqvarna 125, Trophy Team): "Neměl jsem větší problém, opravdu mě děsil jen nedostatek benzínu. Máme v písku obrovskou spotřebu, navíc jsme použili větší trysky, takže nás běžné doplňování nutí jet na rezervu. Jsou to obrovské nervy. Trochu na kahánku jsem měl na předposlední vložce, kde vypadla časomíra a pět minut jsme čekali. Měl jsem to pak do cíle tak akorát." Zdeněk Gottvald (Husqvarna 125, TT): "Hned na první vložce jsem měl pád, bylo to hodně měkký, ani jsem nejel nějak nadoraz. Měl jsem stejně jako brácha velký problém s tankováním." Michal Rudolf (KTM 250 4T, JTT): "Zabloudil jsem po poslední vložce a je z toho hrozivých třicet minut. Jeli jsme ve trojici ještě s nějakým Němcem a Brazilcem po šipkách až na asfalt a najednou jsme byli v páté časovce místo v cíli." Roman Michalík (VOR 400 4T, TT): "Hlavní je, že jedeme v šesti, to je opravdu nejdůležitější. Jednou jsem spadnul na "erzetě", ale celkově jsem to dne moc nepřeháněl. Šestidenní se nerozhoduje první den, to hlavní teprve přijde." Drahomír Gottvald (manažer): "Galeje a peklo! Není kam uhnout. Je tu 41 stupňů, ale ani nesnesitelné vedro, ani zranění Kuklíka kluky nerozhodilo. Všichni jeli vyrovnaně, tak 70%. Výborně jel po návratu na Šestidenní Scheder, i Michalík a další. U Michala Rudolfa šlo asi o zkrat, v tom vedru je to opravdu vyčerpávající." Karel Scheder (Husaberg 400 4T, TT): "Dost jsem si to užíval, naposledy jsem na šestce startoval v devadesátémosmém roce." Vabene FORTALEZA - Český juniorský Trophy Team přišel už v úvodu motocyklové Šestidenní v Brazílii o svou jedničku Víta Kuklíka, který šestadvacet kilometrů po startu upadl a vykloubil si rameno. Ztrátu juniorů navíc umocnil Michal Rudolf, který těsně před cílem prvního dne zabloudil a nabral půlhodinové manko. Jezdci seniorského Trophy Teamti odstartovali do jedné z nejtěžších endurových soutěží lépe a bez zaváhání dorazili do cíle. Kuklík, letos osmý jezdec mistrovství světa, doplatil na běžný pád, kterých má, aspoň podle svých slov, za sebou desítky. V polovině prvního crossu soutěže se mu při výjezdu z pravotočivé zatáčky podsmeklo přední kolo, spadl na bok, a než stačil vstát, jeho motorka mu dopadla na rameno. "Než jsem se stačil nadzdvihnout, motorka se převrátila a zadním kolem mi ze vzduchu spadla na záda Jak jsem si sáhnul na rameno, bylo mi jasné, že je zle, " líčil Kuklík. Nejlepší český junior bojoval o pokračování v soutěži do posledních chvil a odmítl odvoz do nemocnice. Lékař české výpravy Milan Kutáček mu zkoušel vyhozené rameno vrátit zpět hned na místě. Povedlo se to, ale až v depu. "Opravdu jsme dělali všechno, abych mohl jet. Tak jsem se na to těšil. Byl jsem v pohodě a sedělo mi to, a pak to skončí takhle. Přitom ve stejné vložce upadl i Zdeněk Gottwald, ale ten měl víc štěstí a jel v pohodě dál, " litoval Kuklík. Rudolf zabloudil po poslední vložce a bylo z toho třicet ztracených minut. " Jeli jsme ve trojici ještě s nějakým Němcem a Brazilcem po šipkách až na asfalt, a najednou jsme byli v páté časovce místo v cíli, " líčil český motokrosař své zaváhání. Jedním z největších problémů úvodního dne bylo pro všechny tankování. Nadměrná spotřeba v dunách písku: dohnala mnohé jezdce k tomu, že doplňovali palivo i mimo tankovací prostor, samozřejmě tak, aby nebyli přistiženi. "Musí se pořád držet plný plyn, jinak vás ten písek pohltí, nebo se to zavře a je po nadějích. Třikrát jsem jel na rezervu, naposledy posledních deset kilometrů do cíle a modlil jsem se, abych dojel. Byly to opravdu nervy, " prohlásil první český jezdec v cíli Martin Gottvald: Trophy Team nastoupil do soutěže s taktikou přizpůsobit se klimatickým podmínkám a dojet. "Kluci jeli s obrovským přehledem, v neděli si sedli a jasně si řekli, co je může dovést. ke konečnému úspěchu. Zahodit osobní ambice, jet pro kolektiv a začít s rozumem, " doplnil manažer Drahomír Gottwald. Bez větších ztrát dokončili úvodní den soutěže také jezdci KBS ÚAMK týmu Unhošť, v němž při crossech zářil motokrosař Jan Zaremba Z druhé sestavy SMS Jiřetín odpadl pro poruchu Jan Veselý, který se pokusí o opravu a restart. Organizátoři výsledky prvního dne do uzávěrky tohoto vydání nevydali. Sport.cz 04.11.2003

(Všechny články v kategorii Telefonica-Dakar 2003) (Videa z Telefonica - Dakar 2003) Hlavním partnerem portálu Dakar.cz je internetový obchodní dům Hocker Zippo zapalovače klasika on-line Karnevalové kostýmy a masky pro karneval | Svítidla a osvětlení