Češi bez motorek Šestidenní zdolají jen těžko...
Fortaleza Situace českých jezdců je v Brazílii docela napjatá. Česká výprava stále nemá svůj kontejner. Formální přejímky sice již proběhly u všech českých jezdců v pořádku, ale již byla dvakrát odložena technická přejímka pro celou výpravu z důvodu - nebylo možné přistavit stroje. Přesto naše problémy je však již většina ostatních strojů přejatá a stojí v park ferme, tedy vyjma českých, jež jsou kdesi v přístavu.
Neoficiálně se dokonce proslýchá, že je to jistá odveta Brazilců za loňskou Šestidenní u nás v Jablonci nad Nisou. O českých pokutách se stále ještě po roce v Brazílii hovoří.
Čeští jezdci si tedy prošli všechny ET i CT. První den se jede etapa na pobřeží Atlantiku, druhý a třetí den se jede etapa do vnitrozemí až po okraj Amazonského pralesa. Čtvrtý a pátý den se opakuje prodloužena etapa na pobřeží Atlantiku. Nám nejbližší bude tedy druhý a třetí den, kdy je minimálně písku a víc hlíny. Jede se do hor, kde se neočekává takové vedro.
„Řekl bych, ze druhý a třetí den vede trať nejexotičtější krajinou hustých palmových a banánových hájů, kam se kdy málokterý Čech vůbec podívá. ............držme palce, abychom to viděli i ze sedla našich strojů, které dosud stoji kdesi v přístavu“, komentuje událost Jan Veselý
Petr Stárek, Dakar.cz
Enduroví jezdci v Brazílii stále čekají na vybavení
Češi jsou před Šestidenní bez motorek
Fortaleza - Stále bez potřebné techniky se musí obejít čeští enduroví jezdci v dějišti Šestidenní v brazilské Fortaleze. Vedle Trophy teamu a juniorské reprezentace jsou bez potřebné výbavy i všechny tři klubové týmy. Podle organizátorů by měl kontejner dorazit do depa v pátek večer.
Vedení české výpravy se prý alespoň podařilo přivézt do depa šest motocyklů, jež doputovaly na jihoamerický kontinent sice již 22. října, ale uvízly na letišti.
Vedoucí výpravy Vladimír Janouš podle své zástupkyně Věry Benešové vyrazil s dvěma kolegy na letiště, kde úředníci našli zásilku v hale. Čeští zástupci prý chtěli odnést motorky doslova na ramenou, ale nakonec se jim podařilo sehnat nákladní vůz, který bedny odvezl do 30 km vzdáleného depa.
"V místních podmínkách to bylo obrovské vítězství," připomněla Benešová organizační chaos.
Své stroje tak mohou připravovat bratři Martin a Zdeněk Gottvaldové, jejichž husqvarny dorazily ve čtvrtek, a Martin Macek, který měl svoji yamahu na letišti stejně jako lídr týmu a úřadující vicemistr světa Roman Michalík (VOR).
Dlouhé táhlé úseky v blízkosti pláže střídají duny, které ve stále trvajících poryvech větru neustále mění podobu i tvar. "Teď je to celkem dobré, protože po nočním dešti je písek mokrý a drží ustálenější tvar, ale jakmile to uschne, změní se každý úsek v past. Na to nikdo nic nevymyslí," řekl jezdec Bohumil Poslední.
Velkou neznámou i nebezpečím jsou pro české jezdce i klimatické podmínky. Jemný pouštní písek se dostává pod rukavice, dresy i pod molitanovou hranu brýlí.
Čeští jezdci tak prý vsadí na jistotu. "Uberete plyn a nemáte nejmenší šanci se dál rozjet a pokračovat. Naše strategie tedy bude jednoznačná - šetřit lidi i motorky, to je jediná cesta k úspěchu," prohlásil D. Gottvald.
Přesnější informace bude mít celá výprava k dispozici dnes večer, kdy se z oficiální prohlídky 250 km dlouhé trati vrátí oficiální zástupce doprovodů Petr Dokoupil.
Větší zkušenosti s pískem má jen zkušený Poslední, a sice z Dakaru. "Výhodu snad mohou mít Belgičané, Finové a Holanďané, kteří jsou na písku jako doma," dodal D. Gottvald.
Vedle pouštního terénu čekají na jezdce i nezvykle dlouhé rychlostní zkoušky. "Tak dlouhé měřené úseky jsem v enduru ještě nezažil," řekl D. Gottvald. "Vyvarovat se chyb, to je náš hlavní úkol," doplnil Poslední.
(ČTK) iDnes
(Všechny články v kategorii Telefonica-Dakar 2003) (Videa z Telefonica - Dakar 2003) Hlavním partnerem portálu Dakar.cz je internetový obchodní dům Hocker Zippo zapalovače klasika on-line Karnevalové kostýmy a masky pro karneval | Svítidla a osvětlení
< Předchozí | Další > |
---|