Jaký je seriál Holba Adventure Cup 2003 očima přímých účastníků.
(Dakar.cz) Vždy jsme rádi když se o nás "mluví" v médiích, to platí o internetu, časopisech, rádiu či televizi. Platí to o všech aktivitách pořadatelů, jezdců, týmů. O motoristickém sportu jako je enduro či cross country to platí snad i dvakrát. Následně pak zamrzí, když je článek "osekaný" (z nedostatku místa) o některé pasáže, které se tomu kdo ho zpracuje zdají podstatné... Právě z tohoto důvodu Vám předkládáme článek o seriálu Holba tak, jak jsme ho připravili pro Motoráj:
Zeptali jsme se nejen jezdců jaká je Holba. Po půl roce vzniku zcela ojedinělého motocyklového podniku nás reakce trochu zaskočila. Čím to je, kde se bere síla organizátorů pořádat takto rozsáhlý podnik? To jsou otázky na které si pomocí názorů managera týmu Motosport Adámek Zbyňka Krejčího, jezdců Milana Baroše, Lubomíra Vojkůvky, Tomáše Císaře, Tomáše Krejčího, redaktora internetových stránek Dakar.cz Petra Stárka či ředitele závodu Martina Barchánka odpovězte již sami.
Start závodu Kroměříž / Foto: Zbyněk Krejčí (Motosport Adámek - Enduro team)
Manažer týmu Motosport Adámek - Zbyněk Krejčí sestavil koncem minulého roku tým jezdců. Zúročil své zkušenosti z minulých sezón i z loňské Šestidenní v Jablonci nad Nisou. Díky pomoci týmu vybraným jezdcům, několika juniorům se našlo místo v týmu s určitou podporou. Postavil mezinárodní Česko Slovenský tým ve kterém dnes jede Tomáš Císař, Tomáš Krejčí, Jirka Pekárek, Štefan Svitko a Robert Kapajčík. „Všichni jsme byli rádi když se na nás navíc po prvních startech našich jezdců v tomto roce obrátil pan Lubomír Vojkůvka dovozce závodních motocyklů značky TM, zda by za náš tým mohl startovat i Radek Matoška z Moravy žijící na Slovensku. Závodník, který dosáhl mnoha evropských i světových úspěchů. Svůj první start v našich barvách na motocyklu TM 250 proměnil v prvním mistrovském závodě Cross country v Košťálově ve vítězství ve třídě i absolutně.“ Říká o letošních aktivitách týmu Zbyněk Krejčí. Co říci k Holba cupu? Na začátku této sezony, kdy se pořádně nevědělo díky změnám v kalendáři jaké závody, kdy a kde se pojedou jsme uvítali, že se našel někdo kdo uspořádal nový seriál závodů, který navíc začne dříve než první mistrovské závody v polovině roku. Po zimní přestávce, kdy jezdci jsou připraveni, mají za sebou tvrdou přípravu na sezonu a jsou motivováni najednou chyběli závody. Týmy mají závazky, smlouvy se sponzory, které se uzavírají minimálně na rok dopředu. Sponzoři, kteří se velmi těžce shánějí čekali, kde se objeví jejich logo, zda bude někde vidět právě jejich jezdec. Když jsem se dozvěděl, že se něco chystá hned celá seriál Holba Adventure Cup ihned jsem sháněl informace jak, kdy a kde startovat. Proč? Aby byli jezdci alespoň trochu rozjeti již před závody v mistrovství Evropy. Ihned po prvním závodě Holba Adventure Cupu jsem věděl, že děláme dobře, že jsme startovali. Na jezdcích bylo vidět nadšení, že se svezou, že trénují, závodí. Osobně poděkuji organizátorům seriálu, zvláště panu Barchánkovi a lidem kolem něho. Ne vždy vše vyjde na 100%. Když se něco dělá poprvé, ale počet startujících jasně hovoří o tom co je zájem a úroveň seriálu neustále vzrůstá. Našemu týmu právě oni umožnili, aby jezdci i přes hlasy, že jedou na takzvané černé závody, zvyšovali svoji připravenost na závody v mistrovství Evropy. V sezoně, která ještě ani nezačala a už byla skoro jasná nominace na Šestidenní v listopadu 2004 v Brazilii.Z leva Tomáš Císař, Tomáš Krejčí, Štefan Svitko, Jirka Pekárek / Foto: Zbyněk Krejčí (Motosport Adámek - Enduro team)
Milan Baroš - trojnásobný mistr Evropy. „Nemůžu si stěžovat, jsem rád, že se takové závody jedou na některých se sejde skoro celá česká špička pokud mám možnost se svézt a trénovat a závodit jsem rád. Jedeme ve dvojici, střídáme se a závodí se jako na jakémkoliv mistrovství. Akorát bych snad změnil systém startování. Stejně bych ocenil větší propustnost tratí, ta by byla také dobrá pokud to jde, ale to je věcí již pořadatele. Vím však jak je těžké něco takového vůbec uspořádat když na poslední Holbě bylo přes 350 startujících. Tady na posledním Mezinárodním mistrovství v Šumperku nás bylo asi 50“. Zamýšlí se nad seriálem Milan. Lubomír Vojkůvka dovozce motocyklů TM – „Jistě je dobře, že takové závody existují, všude ve světě se podobné Cupy jedou. Srovnání jezdců začínajících a jezdců, kteří jedou už nějakou tu sezonu ve vyšší soutěži je vždy dobré, mladí se mají co učit. Jsou spolu kluci, kteří na někoho hledí jako na mistra, ale zároveň s ním můžou závodit. V depu přijít zeptat co dá vylepšit jak na to. Ti starší, jak je znám, ty informace rádi poskytnou.Holba Adventure Cup je cesta jak rozšířit pole jezdců do vyšších soutěží“. Ocenil seriál VojkůvkaTomáš Císař / Foto: Zbyněk Krejčí (Motosport Adámek - Enduro team)
Tomáš Císař 125 KTM. „Mě se to líbí, jedu ve dvojici s Robertem Šípem a zatím nám to jde. Jsme celkově čtvrtí, ale nejeli jsme první závod. Docela mají organizátoři i výsledky včas vzhledem což k počtu startujících není běžné“, říká Císař. „Táta cení, že tam mají vždy něco k jídlu a dobrý pivo. Tady na mistráku je jeden stánek a u něho hrozný fronty“. Jedním dechem přidává Tomáš hlas doprovodů. Tomáš Krejčí 125 KTM. „Jedu Holbu s Tomášem Coubalem a jsme na tom ve výsledcích zatím velmi dobře. Jsou to fajn závody a protože se závodí. Lidí je hodně, je to velké. Občas dojde taky na kolize, ale nebyl snad pokud vím žádný vážnější úraz. Holba Adventure Cup je čím dál mezi jezdci populárnější. Ta obrovská síla jezdců je vzhledem k tratím, kde se dá vůbec jet, asi hodně, ale na tom se jistě pracuje. Chtělo by to startovat třeba od rána, po skupinách nebo kubaturách“, zamýšlí se nad položenou otázkou Tomáš Krejčí.Tomáš Krejčí / Foto: Zbyněk Krejčí (Motosport Adámek - Enduro team)
Petr Stárek provozovatel internetových stránek Dakar.cz se v seriálu Holba Adventure Cup 2003 objevuje od samého začátku. Na otázku co Vás přivedlo do motoristického ranku odpovídá. „Před lety jsem trpěl na nedostatek informací o marathonu Paříž-Dakar. Cesta na další závody pak z toho doslova vyplynula. První závod Holby v Bělé pod Bezdězem jsem sledoval s kamerou v ruce, to mi zatím i zůstalo. Můj cíl je mapovat jezdecké talenty bez rozdílu a pomoci pořadatelům v jejich úsilí, to se mě i celé redakci snad daří. Pokud ano je to právě to proč Dakar.cz existuje“, komentuje svoji účast na všech závodech seriálu Stárek. Otázka pro ředitele závodu. Jak se bude Holba Adventure Cup vyvíjet? „Předně to vypadá, že díky zájmu jezdců, jejich připomínkám a obrovské účasti rychle. Zájem nás všechny, co se kolem závodů točíme od začátku překvapil. V letošním roce však není ještě konec, teď se blíží například závody v Jičíně. Přesto se samozřejmě plánuje již rok příští. Jednáme o tratích, plánujeme změny, je to dlouhodobé. Rozhodně je to i věcí našich partnerů, kteří nám jak technicky tak finančně pomáhají. To je v každém sportu. Bez nich to nejde. To, že je Holby Adventure Cup taková jaká je, je velkým dílem právě díky jejich podpoře. Obrovský kus práce odvádí všichni pořadatelé, kteří se kolem točí. Jejich práci hodnotí jezdci, doprovody i diváci, jak všichni víme jejich resumé jsou mnohdy v obrovském přívalu napětí i adrenalinu, který tento sport přináší bezprostřední a tvrdé. Musím však říci, že celkové hodnocení celého seriálu je kladné a to nás těší“. Říká o Holbě její ředitel. Na závěr pak dodává: „Všechny Vás za pořadatelé i jezdce zvu. Přijeďte se podívat a posuďte sami“. Pro Motoráj č.7 připravila: redakce Dakar.cz(Všechny články v kategorii Telefonica-Dakar 2003) (Videa z Telefonica - Dakar 2003) Hlavním partnerem portálu Dakar.cz je internetový obchodní dům Hocker Zippo zapalovače klasika on-line Karnevalové kostýmy a masky pro karneval | Svítidla a osvětlení
< Předchozí | Další > |
---|