Malé ohlédnutí

Hodnocení uživatelů: / 3
NejhoršíNejlepší 

Image Dakar 2009 je za námi. O tom, jaký vlastně byl, se bude asi ještě dlouho diskutovat, nicméně týmy již krátce po propjetí cílem diskutovaly, co bude dále. Klíčovou otázkou asi je, kde se pojede v příštím roce.

V dějišti rallye se intenzivně spekulovalo o tříletém kontraktu, který by měl udržet Dakar v Jižní Americe. Pokud se opravdu pojede v Argentině a Chile, tak to bude velmi důležitý vstup pro přípravu techniky.
"Před letošním Dakarem jsme vycházeli z veřejně dostupných informací," komentuje průběh příprav kamionu mechanik Loprais Tatra Teamu Milan Holáň.
"Pokud by se příští rok jelo to samé, tak už víme co čekat. Auto by mělo být mnohem měkčí a výrazně musíme zapracovat i na logistice preventivních oprav. Máme před sebou hodně práce."

Právě kategorie kamionů se letos stala pohřebištěm českých nadějí, když nejdříve odstoupil Martin Macík, později Marek Spáčil a v samotném závěru i Aleš Loprais.
"Je to samozřejmě škoda, už jsme to málem dokázali, ale takový je život," prohlašoval synovec šestinásobného vítěze rallye. "Uděláme maximum proto, abychom se příští rok vrátili do boje o nejvyšší příčky."

Marek Spáčil se svým nepřehlédnutelně zeleným LIAZem dlouho figuroval vysoko v první desítce, nakonec jej však technické problémy vyřadily ze hry: "Byl to náročný ročník, ale to je prostě Dakar. Teď již víme na co se v následujících měsících zaměřit. Potvrdili jsme si, že když jedeme, tak dokážeme držet tempo s absolutní špičkou a to je dobrý signál."

Nejlepším českým truckerem se tak nakonec díky šestému místu stal Jaromír Martinec v posádce brazilsko-české Tatry pilotované Andrem de Azevedem. "Klíčem k úspěchu se stala poctivá příprava a především konzistentní výkony v jednotlivých etapách," prohlašoval v cíli věčně usměvavý mechanik.

Image

Hodně veselý byl po projetí cílem i Josef Macháček. Aby také ne, vždyť vyhrál již popáté v řadě kategorii quad.
"Rozhodně to nebylo jednoduché, jsem rád že to již mám za sebou. Vítězství chutná skvěle, jsem rád že jsem byl u toho."

Za megaúspěch lze považovat sedmé místo skromného bojovníka Miroslava Zapletala v osobních autech:
"Jeli jsme to na co máme a dopadlo to tak jak to dopadlo. Klíčem k úspěchu byla poctivá práce všech, je to úspěch celého týmu."

A jak viděl letošní Dakar Karel Loprais?
"Koncept velkého závodu v Jižní Americe se ukázal jako životaschopný. Dakar je silná značka a letos se to opět potvrdilo. Jsem rád, že byla soutěž náročná, protože to představuje tak trochu návrat ke kořenům soutěže. Nikdo přece nechce jednoduchý závod."

Láďa Lála