KM Racing po sedmé etapě

Hodnocení uživatelů: / 5
NejhoršíNejlepší 

Image Různorodý profil tratí,který je typický pro závod Dakar 2009, se objevuje i v této etapě a jezdci již poznají pohoří Kordillery. Ale ještě před pohořím museli závodníci projet řadou dun a vyrovnat se s pískem shodným se saharským a který místní obyvatelé nazývají „guadal“.

Co se týče hor,tak pouze ve speciálce budou přejezdy ve výšce cca 3.000 m, z kterých bude možno krátce zahlédnout vrchol Aconcagua, což je nejvyšší hora And s výškou 6.962 m. Potom jezdci překročili hranici a dojeli k moři do Valparaiso.

V poslední etapě před volným dnem čekalo na startovní pole motorek, čtyřkolek a aut opět těžká a náročná písečná etapa, která byla nyní „zpestřena“ o 100m výjezdy a opětovné 100m sjezdy, plné děr a prachu. Velmi náročná jak fyzicky, tak na techniku byla jen část této etapy. Původně chtěl pořadatel provést startovní pole ještě 3x tak delší rychlostní zkouškou. Jak jsem již informoval, pro kamiony byla tato rychlostní zkouška zrušena, protože ještě včera večer nebylo několik kamionů zpět z předvčerejší etapy, kteří zabloudili a museli čekat na vyproštění od pořadatele.

Jinak se Dakar přemístil z území Argentiny do Chile a to pro všechny průsmykem ve výšce 2300m, kdy nejvyšším bodem bylo 3200m. Cesta z Argentinské strany je mírné stoupání, kde ovšem byl znát řídký vzduch a tak naše technika byla jaksi „dýchavičná“. Sjezd na straně Chile byl ovšem velmi strmý a pro všechny účastníky a zvláště pro kamiony nebezpečný. Několik kamionů musel cestou dolů „odpočívat“ a chladit brzdy. Krajnice nebyly vůbec značeny a asfalt byl přetažen až na samotný kraj, který vůbec nezajišťoval bezpečný průjezd a hlavně sjezd do údolí, prostě jsme museli být všichni extrémně opatrní.

Bivak na okraji Tichého oceánu nám to ale všem vynahradil. Nyní nás čeká den volna, který vůbec neznamená den odpočinku. Máme spousty práce na technice, oprava dvou poškozených motorů, repase tlumičů u Ivana, preventivní prohlídky a kontroly, na které nebyl v průběhu rally čas, atd.

A co je nejdůležitější, že člen KM Racing Josef Macháček vede kategorii čtyřkolek již o 2h27m před druhým v pořadí.

Postřehy závodníků:

David Pabiška – „Etapu jsem chtěl dojet ve zdraví. Trápí mne trochu šlachy v pravé ruce, takže mám problém tahat za plyn. Věřím, že mi ten volný den pomůže se dát dohromady. Každá etapa je pro motorkáře skutečně o dojetí, některé po dojezdu musí sundat a odvést k doktorům. Kdo tvrdí že ne, tak to jen skrývá. Motor drží, týmová podpora je super“.

Josef Macháček – „V etapě jsem chtěl postupně opět snížit náskok soupeřů. Je pravda, že se mi je podařilo provokovat, ale že to tak přeženou a úplně zbytečně havarují, to bych do tak zkušených závodníku neřekl. Škoda pro napětí a závod v kategorii čtyřkolek, ale rozhodně není co slavit. Jsme teprve v polovině závodu!!! Pořadatel opět připravil písek a prach, takže bylo možná lepší startovat ve tmě, tam se dá alespoň očekávat, že nic neuvidíte. Čeká nás velmi náročná pasáž závodu, takže připravím společně s týmem v KM Racing techniku a trošku naberu sílu v dni volna.“

Ivan Jakeš – „Určitě nejsem sám, kdo má toho neustálého tahání motorky z prachu a písku plné zuby. V etapě mi odešlo těsnění v předních tlumičích a vytekl mi olej, takže jsem si dlouhý 300km přejezd užil J. Tak jako kluci využiji čas volna na vzpamatování se z nedostatku spánku a můžeme s týmovými mechaniky dát dohromady co je potřeba na motorce upravit či opravit. “

Martin Pabiška