Černá, bílá, žlutá poušť, v zemi jménem Turkmenistán !

Image

Jako bychom byli v patagonských etapách letošního ročníku Dakaru v Jižní Americe. Tzv. feš-feš nás zasypává takřka na každém kroku etapy. Narůstající teplota, navigační lahůdky, kamení a k tomu neskutečná a nekončící šílená honička v kategorii kamionů.

"Mě to víc než 150km/hod.nejede", posteskl si Martin Macík, ono se také dle reglementů více než 150 km/hod.nesmí, ale soupeři prostě nohu z plynu v místech, kde normální člověk jede na první rychlostní stupeň, nedají, jedou prostě stále na maximum, což se v amatérských podmínkách, kdy za Vámi nestojí tovární podpora, prostě nedá, "máme pouze jeden kamion", podotýká Martin. Vždyť fakt, že po průjezdu první neohrožené čtyřky VW (Al Attiyah, Sainz, De Villiers, Miller), se po trati již řítí první kamiony, před ostatním startovním polem aut, vypovídá vše o rychlosti kamionů na Silk Way rallye. Nesmírně rychlé etapy a velmi nebezpečné. Vždyť již vypadlo 12 posádek aut a 3 posádky kamionů.

V Turkmenistánu jsme za stovky projetých kilometrů, nepotkali nic zajímavého, kromě nekončící pouště a ropných a plynových rafinérií. Nekonečná procedura na Kazašsko - Turkmenských hranicích. Jako za starých časů komunistického Československa. Hromada papíru a razítek, zmatené pobíhání vojáků a jejich velitelů, hromady z hlíny, ostnatý drát, odstřelovači, .... a o silnici na a z hranic? O té Vám jednou budeme vyprávět neuvěřitelné příběhy :-)

Martin Macík si dnes vedl velmi dobře a prvním kontrolním bodě CP1 byl na 6.místě, na CP2 projížděl jako 8 a v cílové pásce dnešní 514km dlouhé rychlostní zkoušky, dojel na 7.místě. Celkově je posádka kamionu LIAZ na 7.místě. "Pokud budou duny, tak jako v 20 km pasáži před prvním CP, jsme schopni být mezi nejlepšími", dodává Martin Macík jr. Dnes se nám bohužel nevyhnul další defekt. Z motoru se nám ztrácí olej, je všude, takže budou mít přes noc mechanici plné ruce práce. Zítřejší 345 km speciál zavede startovní pole do Balkanabadu a to již na své 7.etapě.

Martin Pabiška