Drama v marockém písku
Na startu pátého podniku Světového poháru, kterým byla Rallye Orpi Maroko, se sešla sice jen necelá padesátka posádek, zato však velice kvalitních. Mitsubishi Ralliart vyslal dvě tovární Pajera, nechyběl Schlesser, Nissan a se zbrusu novým BMW X5 vyjel na trať de Mevius.
První etapu vyhrál Masuoka, který s Pajerem distancoval Schlessera o 43 sekund, a to přestože jej postihly dva defekty pneumatik, čímž ztratil dvě minuty.
Třetí dojel Peterhansel s druhým Pajerem. V druhé etapě nenechal Schlesser nic náhodě a s náskokem 10 minut zvítězil, když jeho největší soupeře s vozy Mitsubishi postihli technické problémy. Masuoka měl opět defekt a 40 km před cílem praskl u jeho vozu závěs kola. Ještě hůře dopadl Peterhansel, výměnou spojovacího hřídele ztratil tři hodiny a propadl se na 16. příčku. Vedení se ujal Schlesser.
J. L. Schlesser / Baja Cellina 2001
Průběh třetí etapy, kterou vyhrál Peterhansel, poznamenaly nehody. Hned v úvodu předjel Masuoka svého rivala Schlessera, ovšem záhy spadl do hluboké díry. Francouz jedoucí v těsném závěsu se už nestačil vyhnout a trefil japoncův vůz. Dobrých dvacet minut oba aktéři, které v tu chvíli dělilo od sebe deset minut, odstraňovali následky kolize. V okamžiku, kdy se Schlesser chystal odjet, přehlédl Schulze, spolujezdce Masuoky, přejel mu nohy a zranil ruku. „Nemohl jsem ho vidět, stál v mrtvém úhlu. Hned jsem zastavil, abych zjistil, jak se mu daří. Příhoda mě pak provázela celou etapu“, vysvětloval Schlesser. Drobné kolizi s jedním z pick-upů se nevyhnul ani Peterhansel. I přes zdržení si vedení udržel i nadále Schlesser, na třetí příčku se propracoval Rus Rakityansky s Pajerem. Královskou etapu, rozdělenou na dvě speciálky, zajel nejlépe Peterhansel. V první části s pětiminutovým náskokem před Masuokou, který opět musel měnit kolo. V druhé části, vedoucí hornatým terénem, si skvěle počínal ex-sjezdař Luc Alphand s Pajerem Diesel, jeho druhý čas byl velkým překvapením. Zatímco Jean Louis Schlesser mohl v cíli oslavovat druhé letošní vítězství, Peterhanselovi zbyly oči pro pláč. Ač vyhrál čtyři ze šesti speciálek, výměnou spojovacího hřídel ztratil hodně času. Ve výborné formě se ukázal opět Masuoka, ale pět defektů pneumatik mu nedovolilo útočit na Schlessera. Vítěz kategorie dieselů Španěl Monterde skončil čtvrtý, pouhých 62 sekund za Rusem Khrolem. Autor: Off Road(Všechny články v kategorii Telefonica-Dakar 2003) (Videa z Telefonica - Dakar 2003) Hlavním partnerem portálu Dakar.cz je internetový obchodní dům Hocker
Zippo zapalovače klasika on-line
< Předchozí | Další > |
---|