Czech Dakar Team eviduje první přihlášky odvážných žen

Image Ženy k Dakaru patří stejně jako písečné duny, tvrdí motocyklový specialista, novinář a také nejznámější český motocyklový jezdec cross-country rally Ivo Kaštan. Pravdou je, že ženy na proslulém dakarské rally nechyběly od prvního ročníku a mají za sebou i pár velmi dobrých výsledků, v motocyklech i automobilech.

Za všechny jmenujme kupříkladu opravdovou „královnu pouště“, inženýrku z Kolína nad Rýnem, Juttu Kleinschmidtovou, které se podařilo triumfovat na Dakaru před 9ti lety (2001), tehdy žena vyhrála Dakar poprvé a naposledy.

Na české ženy dakarské vavříny dosud čekají. V celé historii Dakaru zatím nedojela do cíle žádná česká závodnice. V roce 2004 se o to pokoušela Jana Tylšová společně s Martinem Oswaldem, ale dostali se jen do poloviny závodu.

Podle iniciátora projektu „Ženy pro Dakar“ pilota a současně politika Jiřího Janečka by se hodilo dakarské statistiky pozměnit ve prospěch zástupkyň „slabšího“ pohlaví a českých žen zvlášť: „Plánujeme nasadit do příštího ročníku závodu dvě auta, aby v každém na místě spolujezdce seděla žena.“ Proto také vznikl projekt, který má na dakarské tratě přivést nové české jezdkyně, nejprve ve smíšených posádkách osobních automobilů, ovšem do budoucna s výhledem i na zcela ženskou posádku.

V současnosti je utvářen program, ve kterém zájemkyně o dakarské dobrodružství projdou výběrovým „řízením“ a náročnou přípravou. Šanony Czech Dakar Teamu evidují první přihlášky odvážných žen, které již povětšinou mají nějaké zkušenosti s koňmi pod kapotou (tu a tam i s těmi živými), s motoristickým sportem anebo závoděním vůbec. Mezi přihlášenými tak figurují řidičky kamionů, traktoristky či mechaničky, najde se však mezi nimi i zdravotní sestra, skautka, nebo novinářka. Společným znamením všech „dívek do nepohody“ zdá se být motorismus v krvi, ale i mnohé z toho co popisuje pětadvacetiletá Renata: „… jsem odhodlaná, učenlivá, nebojácná (přátelé říkají všehoschopná), silná, komunikativní a řekla bych i rozumná, když jde do tuhého.“

Jiří Janeček upřesňuje: "Máme představu, že v konkurzu vybereme deset až dvacet uchazeček. Na ně pak bude čekat školení a podrobíme je zátěžovým zkouškám… Z těch, nejúspěšnějších pak vybereme dvě nejlepší závodnice, které už v barvách našeho týmu pojedou lednový závod.“

Zájemkyně mají stále možnost přihlásit se do konkurzu a bojovat o účast ve smíšené posádce závodního vozu na rally Dakar 2011. V prvním kroku je nezbytné zaslat na e-mail Czech Dakar Teamu Tato emailová adresa je chráněna před spamboty, abyste ji viděli, povolte JavaScript přihlášku s vyjádřením zájmu účastnit se projektu a kontakty, ve které svými slovy popíší osobní předpoklady pro účast v závodní posádce (praxe za volantem, navigace, prostorová orientace, znalost cizích jazyků atd.).

Mezi základní hodnotící kritéria, odvozená od náročnosti nejtěžšího vytrvalostního závodu světa, pak budou patřit psychická odolnost, fyzická připravenost, ale třeba i smysl pro humor a schopnost poradit si v neobvyklých situacích.

„Důležité je, aby z uchazeček vyzařovala vnitřní energie, že jsou ochotné bojovat a vyrovnat se s polními podmínkami, jaké na Dakaru panují“, doplňuje Jiří Janeček., který byl v cíli posledního 32. ročníku legendárního Dakaru klasifikován na 41. místě celkově a na 6. místě v sériových automobilech T2 a 4. v kategorii diesel.

Czech Dakar Team

Karnevalové kostýmy a masky pro karneval | Karnevalové kostýmy a masky