Druhý závod trucktrialové sezóny – Písek

Hodnocení uživatelů: / 14
NejhoršíNejlepší 

Image Druhým závodem sezóny se stal jihočeský Písek. Vůbec poprvé se nám podařilo zavítat do tohoto kraje, kde tyto závody měly premiéru. Závod pomohlo uspořádat sdružení osob, které mají v majetku bývalý vojenský prostor, který je v současné době využíván převážně pro offroady.

Téměř polovina soutěžních sekcí se sice musela vytvořit, ale výsledkem hned pro prvních projetých sekcích bylo takové množství kolizí, jaké se na žádném ze závodů neobjevilo. První pády ve skupině S2 a S3 se odehrály téměř současně a sekce neprojeli i opravdu zkušení závodníci. Celkem bylo vytvořeno 14 soutěžních sekcí. Jedna byla vytvořena speciálně pro skupinu S2 a komisařka této skupiny Jaruška Dánová si na její stavbě dala mimořádně záležet. O tom že sekce byly opravdu náročné svědčí i počty trestných bodů, ke kterým se právě S2 dopracovaly. Proč právě S2? Je to skupina, která pravidelně odjíždí s nejmenším počtem trestných bodů a je ze všech posádek které se závodů účastní absolutně nejsoutěživější, takže spoustu sekcí dokáží projet za 0 trestných bodů. Celkem v této skupině startovalo 5 soutěžních posádek.

Vítěznou se stala posádka Unimogu st.č.214 Tomáš Pražák a Ondřej Vodička kteří nasbírali celkem 469 trestných bodů. Pouze 319 trestných bodů měla vítězná posádka z královské skupiny S5 . Tatra 813 8x8 st.č. 543 – Petr Jansa – Michal Jansa. V této skupině startovalo 14 posádek a ty byly rozděleny do dvou skupin. Snad vůbec poprvé se stalo, že na druhém místě se objevily se stejným počtem trestných bodů dvě posádky. Rudolf Korytář st.č.517 a Josef Stoklasa st.č. 522 se svými spolujezdci a počtem 442 trestných bodů.

Image

Ve skupině S4 se na prvních dvou místech umístily obě posádky vozu Uralu 4320 které jsou nováčky letošního seriálu. Celkem v této skupině startovalo 5 posádek a jejich průměrný počet trestných bodů je 2 445. Ve skupině S3 startovalo celkem 10 posádek, první místo obsadila německá posádka Iveca Dieter Wollenberg a Lutz Hechler a nechali za sebou Tatru 137 Václava Adámka i Pragu V3S Františka Horáčka. Ve skupině S1 se na stupni nejvyšším opět objevil po roční přestávce několikanásobný Mistr ČR Václav Kabourek se „starým“ Unimogem a novým spolujezdcem Jindřichem Hubeným juniorem. Místo druhé rovněž se „starým Unimogem“ obsadil Jindřich Hubený starší se spolujezdkyní Vlastou Malíkovou. Její dlouholetý trucktrialový partner Jiří Špeta přešel již v loňském roce do „stáje“ Šíleného Maxe Vládi Jacháčka . Ti se netradičně umístili v kategorii P2 na druhém místě. Přesto, že se převrátili, poničili kabinu a cestou do depa odpadl i výfuk, druhé místo obhájili se zrátou 143 trestných bodů. Místo první tak obsadil Edward IV Libora Kopečka, kde se na místě spolujezdce objevil jeho syn Standa.

Stejně jako u jiných skupin je i tady vidět, že se většina potomků potatí a začínají svým otcům pokud s nimi zrovna nejezdí jako spolujezdci i konkurovat. Ve skupině malých prototypů první dvě místa obsadily ostravské posádky Svařáku. Místo první – David Harasim a Pavel Pospěch. Posádka Pinochia závod nedokončila, protože na třech kolech to prostě nešlo. Samotný závod v Písku se divákům podle ohlasů velice líbil, na další rok by mohla být využita i sousední rokle, kde by bylo ještě několik soutěžních sekcí vytvořeno a tak by se celý závod na tomto krásném místě na jihu Čech stal mnohem zajímavějším.

Jana Fickertová, Trucktrial.cz