Dakar 2007 slibuje další bitvu automobilistů...

Celý článekA začíná nám opět předdakarské období a s ním i další z dlouhé řady různých previews, to současné můžeme začít u kategorie automobilů, která slibuje více či méně vyrovnanou bitvu čtyř silných týmů. Před Dakarem 2006 dával leckdo větší šance Volkswagenu, který mocně finišoval s technickým vývojem a udělal v tomto směru obrovský krok vpřed. Chyba lávky: Mitsubishi provedlo další evoluci svého pajera a nabídlo i vyrovnanější jezdeckou sestavu. Mám-li být upřímný, dakar 2007 tipuji stejně. Ambice Volkswagenu dle mého názoru letí opět do nebeských výšin, ale Mitsubishi bude čelo závodu znovu kontrolovat. A kamenujte mě, jestli se mýlím...

Fotogalerie DAKAR 2006

Mitsubishi totiž s novým sériovým Pajerem představilo i zbrusu nový soutěžní speciál, jenž rozhodně nenese jen nové světlomety dle stylingu svého sériového protějšku, nýbrž pořádnou evoluci ve všech směrech. A nejde jen o nový kabát – ještě před pařížským autosalonem tým z Pont-de-Vaux natestoval přes 11 000 kilometrů, dle slov Stephana Peterhansela tým nikdy neměl k dispozici ta parádní nářadí (co by také měl říkat jiného, že). A jezdecká sestava? Ta je u Mitsubishi stálá, pořád stejně vyrovnaná, ze čtveřice jezdců jsou všichni dakarskými šampiony (ano, jeden z nich v kategorii motocyklů, pravda...) a vyhrát může kterýkoliv z nich. Stephane Peterhansel, Hiroši Masuoka i Luc Alphand jsou osvědčenými tutovkami, za volant se vrací i Nani Roma, který se zejména psychicky zotavuje z těžké havárie, při níž v Marocké rallye zahynul jeho přítel a spolujezdec, legendární navigátor Henry Magne.

Fotogalerie DAKAR 2006

Volkswagen rozhodně nezůstává upozaděn: wolfsburgští výrazně testují, závodí, vyvíjejí a k tomu angažují velké hvězdy. V rodném Německu je tým u fandů skoro odepsaný tím, že neprodloužil smlouvu Juttě Kleinschmidtové (ale její spolujezdkyně Fabrizia Ponsová zůstává) pro poněkud přemrštěné finanční požadavky. Jezdecká sestava VW je doslova hvězdná, ale stejně tak u mě vzbuzuje pochyby. Bruno Saby je špičkovým pilotem, ale už poněkud za zenitem, Carlos Sainz je vynikající na rychlých šotolinových tratích a báječný testovač – stále však není úplně komplexní pro takto specifický a dlouhý závod. Mark Miller je jistě velmi rychlý, ale i jemu chybí komplexnost Peterhansela. Nové angažmá Ariho Vatanena (právě jeho bude navigovat Fabrizia Ponsová, spolu se už sešli před více než deseti lety v týmu Subaru) je jistě mediální bombou, Ari je sympaťák a veliká osobnost, leč upřímně: nejezdí, netestuje, věnuje se politice a jeho aura žije z úspěchů patnáct let starých. Proto stejně jako vloni dávám z ekipy VW nejvyšší šance tomu nejméně známému, Ginielu de Villiersovi – nenápadný, ale pracovitý a proklatě rychlý testovač a ...ano, to jsem chtěl říct... komplexní pilot maratónského typu.

Fotogalerie DAKAR 2006

Nezapomněl jsem na tým X-Raid BMW? Neměl bych. Tým prý učinil obrovský pokrok při vývoji nového speciálu X3, jenže ho celý rok nikde neviděli závodit a přímá porovnatelnost jízdních parametrů tedy chybí. A hlavně, tým teď má Juttu, na sedadlo vedle ní se vrátila její dávná souputnice Tina Thörnerová, a k nim ještě dva skvělé piloty – technicky zaměřeného Francouze Chicherita a vynikajícího katarského srdcaře Al Atajáha. Pokud tohle auto bude schopno jezdit rovnocenné časy s nejlepšími (na Dakaru 2006 tomu tak ještě nebylo, ale i s typem X5 dělal tým velmi viditelné a skokové pokroky), pak má souboj v TOP 5 opravdu o jednu pořádnou dimenzi víc. A tuhle jezdeckou sestavu nepodceňujte, je velmi vyrovnaná a neskýtá žádné slabší místo. A nezapomeňte na Mr. Buggyho, tedy tým Jeana-Louise Schlessera. Jak on, tak Servia jsou jezdecky za zenitem a uvidíme, zda opět usedne do třetí modré buggy Thierry Magnaldi, jenže...tehle tým je pořád proklatě dobrý, i když bojuje spíše jen etapovými úspěchy, ale moc, moc by mi na Dakaru chyběl. Takže kdo se má prosadit? Jaké jsou otázky před Dakarem 07? Třeba: poskočil VW na úroveň Mitsubishi a bude to schopen trvale dokazovat? Jak moc se zlepšil Carlos Sainz? Jak moc se BMW X3 dotáhlo na své hlavní soupeře? Jestli se technicky sejdou Mitsubishi, VW i BMW na jedné vlně, máme tu souboj jako víno! Mnohé může naznačit už tradiční podzimní Desert Challenge, ale ani ona skutečné šance neodhalí dokonale. Jiří Vintr

Naše aktivity jsou rozsáhlé...

(Všechny články v kategorii Telefonica-Dakar 2003) (Všechny články v kategorii Telefonica-Dakar 2004) (Všechny články v kategorii Telefonica-Dakar 2005) (Videa z Telefonica - Dakar 2003) Hlavním partnerem portálu Dakar.cz je internetový obchodní dům Hocker

Kuchyňské dózy On-Line...

Zippo zapalovače klasika on-line Karnevalové kostýmy a masky pro karneval | Svítidla a osvětlení