Jak to bylo....

Image Sedíme v Bruselu na letišti, je sedm ráno a čekáme na spoj do Prahy. Afrika je daleko, ale únava pořád zůstává. Martin s Láďou hluboce spí na nepohodlné lavici, naše mediální složka Martin Čech s Norou Grundovou si to vylepšuje alespoň vzájemným tulením, Jirka Čáp kouří v kavárně (má absťák z letadla) a já prostě píšu jednak abych zabil čas čekání a také proto, že vzpomínky je dobré tisknout za čerstva.

Na Macíkovce, jak, už to bývá, přiletěly potíže hned v Evropě a to ze strany neočekávané. Zlobilo centrální dohušťování a výsledkem byla prázdná guma hned v první speciále v Portugalsku. Na Dakaru panují takové hromské zákony, že každé malé zdržení se může v dalším průběhu násobit. Tady to zdržení znamenalo pozdější start do druhé RZ a následné čekání za převráceným kamionem Tomáše Tomečka a šílený úprk při stihání lodě v Malaze. První marocké etapy nejsou pro liazku moc přátelské a tak byly výsledky spíše průměrné, i když od počátku se Martin držel v první vlně kamionů. Dohušťování způsobilo ještě velký problém při přejezdu z Tan-tanu na mauretánskou hranici, kdy přítlačné kroužky uletěli do pouště a pneumatika explodovala.

Tím snad byly všechny nečekané technické potíže vyčerpány, i když oprava byla náročná. Ale už tu byla klasická písečná poušť a na té se Liaz chová podstatně lépe. Duny mládencům také jdou a tak se vůz brzy protlačil do první desítky a začalo to vypadat dobře. Ale ouva! Poslední etapa před dnem odpočinku obsahovala navigační chyták a rozdávaly se penalizace. Dvě hodiny trestu vyhodily naše hochy v obou kamionech z pozic, které byly pro druhou půlku velmi nadějné. Poslední velká pouštní do Kiffy byla důstojným zástupcem starých dobrých drakonických etap. Hodně se bloudilo a průjezd byl opravdu namáhavý. Zatímco Karel už začal klempírovat se zády, Martin se rozjel fenomenálně a třetí místo v téhle hrozné etapě byl zatím jeho nejlepší výsledek. Konkurence začala obcházet auto a divit se. Tak to má být!

V lesích Mali, Guineje a Senegalu už se toho moc nezměnilo a nějaké divoké závodění je dobré akorát ke zničení kamionu. Baobab prostě neuhne. A tak to skončilo jedenáctým místem, které by bez penalizace bylo místem osmým. Když si uvědomíme, že posádka jela vlastně bez specializovaného navigátora, je to výsledek velmi uspokojivý. Podstatné ovšem ježe se ukázala schopnost liazky držet se v elitní skupině kamionů, což je pro další vývoj týmu povzbuzující.

Josef Kalina
Brusel 18.1.06

Světlo modeluje

Hlavním partnerem portálu Dakar.cz je obchodní dům Hocker.cz

Kuchyňské dozy

Zahradní osvětlení|Benzínové zapalovače| Kuřácké potřeby|Ocelové šperky|Luxusní dárky|Zapalovače Zippo, Zippo online|Katnevalové masky a kostýmy|Svítidla Cucina VO|Svítidla a osvětlení online|Marathon Paříž-Dakar

Kuchyňská svítidla Cucina...

Zapalovače Zippo Zippo zapalovače klasika on-line Karnevalové kostýmy a masky pro karneval | Svítidla a osvětlení