Baja Saxonia 2011 je za námi

Image Svoboda Tatra team jel obhajovat loňské prvenství v tomto podniku. Plány byly velkolepé, mělo se jet s novou Tatrou stavěnou pro Silk Way 2011 a to dokonce včetně nového doprovodu. Nakonec se tak nestalo a do boje vyrazila stará osvědčená vítězka minulého ročníku.

Protentokrát navíc s pouze dvoučlenou posádkou ve složení Václav Svoboda a Martin Kalous. Charakteristickým znakem letošní Saxonie byla velmi náročná navigace. Tento aspekt pak velmi zamíchal pořadím a na prvních příčkách se objevovaly posádky které by tam nikdo nehledal a známí dravci s Dakarem prověřenými vozy se schovávali kdesi v hloubi pole.

Za všechny pak mluví výkon Haralda Chemnitze, který nakonec dokázal celou soutěž vyhrát s obyčejnou Ifou L60. "Jeli si v klidu to svoje, soustředili se na precizní výběr trasy a navigaci a nakonec vahráli" komentoval jejich výkon Václav Svoboda. Oranžová Tatra v sobotu vyrazila směle vpřed a začala bojovat o první příčky. Ovšem pak přišel kámen úrazu v podobě problému na trati a odklánění posádek na jinou trasu. Při tom došlo k neporozumění si s pořadateli a špatnému odbočení, což vedlo k prodloužení si tratě penalizacím propadu na 8. místo a nakonec diskvalifikaci za projetí červeného praporku. V něděli pak Tatra startovala z poslední pozice s obrovskou časovou ztrátou bez šance obsadit přední pozice. A tak se posádka rozhodla zvolnit tempo a užívat si závod. Navíc trať byla po sobotě velmi rozbitá a bylo by zbytečné ničit auto brutální jízdou.

Václav Svoboda však nehodnotí účast nijak špatně. "Auto fungovalo na jedničku, hezky jsme si pozávodili a podařilo se nám auto dovést domů v celku a bez vážnější šrámů. Navíc nebýt sobotní diskvalifikace patřilo by nám 2. místo, ale i to k závodění patří." Nyní se team bude plně soustředit na přípravy na vrchol sezony Silk Way 2011. Tak mu držme palce.

Za Svoboda Tatra team Filip Nikl