Smůla se nám lepí na paty

Hodnocení uživatelů: / 2
NejhoršíNejlepší 

Image Technické problémy byly průvodcem druhou etapou pro jezdce Offroad centrum týmu. Nejdelší etapa závodu s nejkratším speciálem byla patrně první selektivní etapou tohoto závodu. Krátké speciály bývají většinou obtížné a nebylo tomu jinak.

Posádka Jiří Janeček a Viktor Chytka s Toyotou LC 120 i Ivo Kaštan se s ní vypořádali i přes nemalé technické potíže.

Ivo Kaštan

Co se ti přihodilo v dnešní etapě?
Speciál jsem projel bez problémů. Poslední jeho třetina vedla ve velmi jemném písku „feš feš“. Ten je v Africe také, ale jen třeba v pásech několika metrů. Zde jsme v něm jeli několik desítek kilometrů. Tady mám výhodu váhy. Takže jsem projel bez větších problémů. Tento terén je velmi prašný, takový cement, což byl s největší pravděpodobností důvod mých pozdějších technických problémů.

Co se přihodilo?
Prvně se mi už na spojovací části přehřál olej v zadním tlumiči a vytekl, což je problém a nedalo se pokračovat v jízdě. Asi sto kilometrů před cílem celé etapy se mi bez varování zadřel motor. Nevím jak je to možné, pravděpodobně jde o ložisko na klikové hřídeli. Motorku jsem ale dostal s pomocí domorodců do bivaku a nyní už opět jezdí.

Jiří Janeček

Podle průběžných výsledků jste byli na první průjezdní kontrole na 63 příčce, postupně jste se ale propadli na 112 pozici. Co se přihodilo??
Pár kilometrů po startu nám začala prokluzovat spojka a na dvacátém přestala fungovat úplně. Praskla tyčka spojkového válečku a to ji vyřadilo z provozu. Takže jsme jeli jen na pátý rychlostní stupeň. Povrch v závěrečné části etapy byl velmi měkký a bez spojky se v něm dá jet jen velmi obtížně. Hledali jme tedy tvrdší podklad a kličkovali v lesících. Několikrát jsme zapadli, jednou nás pomohl vytáhnout kamion.

Opět se velmi prášilo, máte lehce naprasklý zadní nárazník čím to?
V prachu do nás zezadu narazil jiný automobil. Nic vážného se nestalo. Čím víc jsme se přibližovali k cíli, byl terén náročnější a prachu více.

Viktor Chytka

Jak to celé prožíváš ty Viktore?
Jsem rád, nejsem v bivaku. Moc jsem tomu nevěřil, že to dokážeme. Mechanici rozebrali spojku a zjistili příčinu problému, v prvé řadě se rozlomilo spojkové ložisko a poškodila se lamela i přítlačný kotouč. Věřím že se přes noc podaří auto opravit a my odstartujeme do další etapy.

Vierka Kaštanová