LRT už je kompletně hotová

Hodnocení uživatelů: / 3
NejhoršíNejlepší 

Image Ač to původně nebylo v plánu, mají členové posádek obou závodních tatrovek za sebou administrativní přejímky. Ale po pořádku. Tomáš, Petr a André včera dopoledne bez problémů převzali obě závodní i doprovodnou Tatru a ihned se s nimi z přístavu vydali na parkoviště vyhrazené pořadatelem pro přípravu techniky před závodem.

To se nachází v areálu univerzity Buenos Aires a je cca pět kilometrů od „našeho“ hotelu. Zbytek týmu se tedy odpoledne vydal tamtéž. Tým se rozložil poblíž vjezdu do areálu na travnaté ploše, která se v průběhu odpoledne kompletně zaplnila ostatními startujícími a atmosféra již trochu začala připomínat bivaky, protože se rozezněly elektrocentrály a všude se „makalo“. V zázemí našeho týmu se objevil ještě i obytný autobus v barvách Petrobras, který André využívá při svém závodění v Brazílii.

Na našich autech moc práce nebylo, víceméně drobnosti, balení, ukládání věcí na ta správná místa atd. Na doprovodnou šestikolku se naložily pneumatiky a kola pro motorku a disky pro osobní Mitsubishi Pajero, s nímž do závodu odstartuje bratr Andrého – Jean. Závodní auta se nakonec ještě celá umyla pomocí týmové myčky. Večer se ještě dotankovaly plné nádrže, a to stylově – u benzínové pumpy Petrobras. Na hotel jsme se vrátili až po desáté.

Image

Dnešek se měl nést v poklidném tempu – vše se stihlo udělat včera, přejímky a odvoz aut do UP (uzavřené parkoviště) byly naplánovány až na 1.1.2009 v 8.15. Ráno se Vojta, Petr, Radek a Tom F. vydali taxíkem na parkoviště, Tomáš Tomeček a Míra se vydali řešit nějaké drobnosti do města. Doprovodná šestikolka s Petrem a Tomem odjela pro pneumatiky na Mitsubishi, Radek s Vojtou ještě ladili poslední detaily na „Livescore“ a dobalovali některé věci; navíc Vojtova novinka – montáž kamery na předek Tatry – zabrala hodně času… Vedle našeho týmu se usadili Rusové s Kamazy – tři nové závodní speciály a tři doprovodné šestikolky, každá se čtyřmi mechaniky. V průběhu dopoledne kolem nás projel kompletní tým Ginaf s doprovodem – osm závodních speciálů, tři doprovodné osobní off-roady Toyota, doprovodná 4x4, dvě 6x6 a na závěr mohutná 8x8 – opravdu impozantní pohled.

V poledne se ozval Tomáš Tomeček, že jedeme odpoledne na přejímky – André, který byl na přejímkách s Jeanem a jeho Mitsubishi se s pořadateli dohodl na dřívějším termínu. Obě závodní Tatry tak ve dvě hodiny odjely směrem do centra města na místo přejímek – tzv. „Dakar village“. Po odevzdání aut do UP se obě posádky vydaly do vyhrazené budovy, kde se muselo obejít několik stolků, u nichž se kontrolovaly řidičáky, závodní licence, homologace přileb a závodních kombinéz, vypisovaly se údaje pro lékaře atd. V rámci tohoto „kolečka“ proběhla ještě školení pro používání GPS, Sentinelu a Iritracku – víceméně pro osvěžení paměti. U každého stolku jsme do karty dostali razítko, na závěr nás ještě jednotlivě vyfotografovali (pro potřeby dakar.com) a na zápěstí jsme dostali žluté pásky označující závodníky. Celé to trvalo asi dvě hodiny a máme tedy před sebou dva dny relativního volna. Vlastní závod pro nás tak začne v pátek 2.1.2009, kdy je od 17.00 naplánováno slavnostní představení všech posádek a jejich strojů.

Co se týká Argentinců a jejich „prožívání“ Dakaru, tak jsme zatím mírně zklamáni. Proti Lisabonu, nebo Francii je zde mimum poutačů a reklam, lidi na ulici nechávají závodní auta celkem klidnými. Je poznat, že Dakar zde nemá tradici… A vzhledem k tomu, že nám bylo vytčeno, že nepíšeme, jaké je zde počasí, tak hlásíme, že včera celý den svítilo slunce a ve stínu bylo 30 stupňů. Dnes bylo pod mrakem, sem tam drobná přeháňka a kolem 25°C.

Radek Smolka, LRT