Vojta Štajf novým navigátorem Aleše Lopraise

Hodnocení uživatelů: / 2
NejhoršíNejlepší 

Image Při Dakaru 2009 si odbude svůj debut v dálkových soutěžích Vojta Štajf, úspěšný automobilový závodník v rally a také motoristický novinář, jenž usedne na horké sedadlo navigátora v posádce Aleše Lopraise. Vojtova kariéra se pojí zejména s automobilovými rally, v nichž jsme si ho zvykli vídat za volantem ostrého produkčního Subaru Impreza.

S nímž získal titul absolutního vicemistra republiky v roce 2006. Za závodní volant usedá od roku 1999, do té doby plnil po čtyři roky úlohu navigátora, když začínal po boku Jana Trajbolda ml. Jako pilot vystřídal Opel Astra GSi (mistr ČR ve třídě N/2000), Ford Escort, Mitsubishi Lancer, až skončil u současné Imprezy. Jako jeden z nemnoha pilotů tedy vystřídal obě úlohy v závodním voze. Současně působil jako závodící motoristický novinář, v letech 2000-2001 byl tiskovým zástupcem týmu Škoda Motorsport v mistrovství světa, věnoval se spolupráci s televizemi při vytváření motoristických pořadů atd.

Jak jste přišel do kontaktu s Loprais Tatra Teamem?

S Alešem Lopraisem jsem se seznámil před dvěma lety díky některým partnerům, které měly a mají naše týmy společné, a to se stalo naším prvním pojítkem. Potkávali jsme se dalších akcích, až jsme se dohodli na spolupráci při Dakaru 2009.

Dosud jste působil v klasických rally. Jak z této pozice vnímáte Dakar?

Klasické rally a Dakar mají sice některé společné rysy, ale v zásadě je to jako porovnání atletického sprintu a maratónu. Dakar vnímám jako obrovský pojem, největší závod světa, globální fenomén. I proto je mi velikou ctí, že si Aleš vybral ke spolupráci právě mne. Bude to obrovská výzva, ale věřím, že v týmu budu platným členem a pro výborný výsledek udělám maximum. Táhne se to celou mojí kariérou – závodím, abych se umísťoval co nejlépe. A Aleše považuji za výborného řidiče.

V rally působíte jako pilot. Nemáte obavu ze specifik vyplývajících z úlohy navigátora?

V první řadě mi navigátorská úloha není cizí, čtyři roky jsem navigoval. Díky téhle minulosti mohu uplatnit už jistou zkušenost a myslím, že dobrý jezdec má mít vlohy i pro práci navigátora. Odhadne totiž lépe, co od svého kopilota potřebuje slyšet a v jaké formě, tahle zkušenost se mu po přesednutí do navigátorského sedadla hodí. Někteří jezdci díky nezvyku tvrdí, že by sami navigovat nemohli, ale to není můj případ.

Dá se nějak popsat pocit dakarského debutanta dva měsíce před startem?

Velmi se těším a závod vnímám s velkým respektem. Ale už jsem uvedl, že je to velká výzva něco dokázat. Spojili jsme s Alešem síly k tomu, abychom dojeli ke kvalitnímu výsledku.

Dodejme, že Loprais Tatra Team dotahuje přípravné práce do závěrečné fáze, během níž si jeho členové najdou čas i na fyzickou přípravu. V říjnu se uskuteční ještě poslední testy ve slovenské Senici a stejně tak pokračují závěrečné práce na překvapení v podobě nového asistenčního kamionu, jak jinak než značky Tatra.

Loprais Tatra Team