Druhý den přejímek s mnoha favority

Hodnocení uživatelů: / 6
NejhoršíNejlepší 

Image Druhý den přejímek dorazila po dlouhé pouti do Lisabonu novinářská Navara Loprais tatra Teamu. Chlapci dorazili v dobré náladě a po maratónu kilometrů je všechny čekalo ještě martyrium technických přejímek. Navara byla jen předvojem, neboť všichni čeští účastníci absolvují technické přejímky v pátek, den před startem.

“Pořád byla legrace, i když lilo jako z konve,“ neskrýval věčně dobrou náladu David Suchařípa. Právě on byl nejvíce ohromen množstvím techniky, která se na technickou přejímku sjíždí, zejména pak množstvím terénních buggy, jedna krásněji technicky zpracovaná než druhá. V jedné z jednomístných buggy SMG bude startovat i bývalý pilot formule 1 Tiago Monteiro, jehož David zná z formule 1. Z ospalého tempa přejímek pořadatele probudilo až odpoledne.

Po delším čekání jsme se dostali s přejímkami na řadu okolo 18. hodiny. Administrativní část jsme zvládli bravurně rychle. Jediný zádrhel nastal u přejímek technických u elektroinstalace k iritracku, jenž musí být pevně napojen na baterii vozu, a to naše Navara podle nového reglementu nemá, ještě vloni tohle pravidlo neplatilo. Mechanici tak mají od začátku co dělat a v pátek musí Navara na přejímky znovu, neboť komisaři byli nekompromisní. Iritrack je zařízení mapující v každém okamžiku polohu vozidla a z bezpečnostních důvodů je nutné aby fungoval i při vypnutém zapalování. S komisaři jsme proto uzavřeli kompromisní dohodu, podle které nám bude povoleno poslední kontrolu absolvovat v pátek, jako jediné press vozidlo.

Image

Dnes se k přejímkám dostali také mnozí z našich hlavních soupeřů, zejména týmy Kamazu, de Rooy, Ginaf Rally Power, Dakarsport.com s Hansem Bekxem i ex-Bekx dafy týmu Van Deijne. Všechny prošly přejímkami bez problémů. Šéf truckové komise FIA Fabien Calvet na favority poprvé namátkově vytáhl váhu, aby zjistil, v jaké hmotnostní relaci se nejrychlejší kamiony pohybují. Na výsledek netrpělivě čekal nejen on, ale i zástupci všech konkurenčních týmů, našeho nevyjímaje. Údaj máme jen za Gerarda de Rooye, startujícího mimochodem na prakticky identickém voze, na kterém ho nepřipustili do soutěže před dvěma lety (pouze značka a poloha motoru je jiná). Závodní hmotnost jeho vozu je s velkou rezervou nad limitem 8500 kg a citelně překračuje 9 tun.

Všechny kamiony Loprais Tatra Teamu dorazily do Lisabonu v pohodě a zavčas a našly si cestu na společnou večeři před zítřejšími přejímkami. Na ty jde Alešova posádka až mezi posledními v odpoledním termínu, ale je velmi pravděpodobné, že se přejímky potáhnou až do večera.

Loprais Tatra Team