Hans Stacey vyráží s cílem potrápit elitu a zařadit se mezi ni...

Hodnocení uživatelů: / 0
NejhoršíNejlepší 
Celý článekV loňském ročníku se rudým speciálům MAN Hanse Staceyho příliš nevěřilo, tím spíš když druhý vůz týmu havaroval hned v úvodní africké etapě. Jenže Stacey tlačil na pilu skutečně vehementně a ukázal, že dokáže s novým vozem, který měl stále ještě jistý výkonový handicap, stačit i svému strýci Janu de Rooyovi a bratranci Gerardovi. Letos s přestavěnými vozy už Stacey zjevně míří mnohem výše. Byl to pro něj poměrně smutný moment v zajímavě se rozvíjející kariéře dakarského truckpilota, když pro Staceyho ročník 2005 předčasně skončil. V ročníku 2004 řídil zapůjčený DAF po Janu de Rooyovi, plnil úlohu neoficiální týmové trojky a na konci s těžším vozem dokázal i vyhrát etapu, byť nesmazal ztrátu z předcházejícího průběhu soutěže... Pro ročník 2005 postavil vlastní tým za podpory holandského zastoupení firmy MAN a softwarové společnosti Exact. Nové speciály jako by z oka vypadly těm z dílny Staceyho strýce – Stacey všechno dokázal dokumentovat jako originální komponenty MAN, ale velmi bychom se divili, kdybychom jeho vůz postavili vedle de Rooyova Dafu a začali srovnávat...v závodě si vedl znamenitě. Stop mu vystavila až bláznivá etapa do Tichitu, v níž Staceymu došlo palivo a ještě musel řešit krizovou situaci, při níž jeho vůz málem spadl do propasti. Definitivní konec v soutěži znamenala okružní etapa kolem Dakaru, kdy jeho motor nasál písek a byl konec. Staceyho však mohl jeho doprovodný vůz odtáhnout do Ataru, to Karel Loprais to měl ve stejné etapě mnohem složitější....

Fotogalerie DAKAR 2005

Letos Stacey nasazuje celkem tři vozy do soutěže a jeden doprovodný typu MAN TG-A 6x6 jako asistenční. Soutěžní vozy byly kompletně rozebrány a optimalizovány zejména s cílem snížit hmotnost (tu se podařilo dle týmových údajů setřást až na 8500 kg), změnit sací i výfukový systém a zvýšit kapacitu palivových nádrží, byť letos budou etapy kratší. Motor MAN o objemu 12,8 litru dostal stovku koní navíc a stádo 700 k a 3000 Nm, které jsou k dispozici mezi 1200 a 1800 otáčkami, už by jej mělo mezi špičkou držet stabilně. Týmovou dvojkou bude zkušený 47letý Němec Franz Echter, osminásobný účastník Dakaru a zkušební jezdec automobilky MAN. Třetí soutěžní vůz už nebude speciál TG-A, ale rychlý servisní truck řady L, vezoucí pro své kolegy náhradní díly. Jiří Vintr

Fotogalerie DAKAR 2005

Naše aktivity jsou rozsáhlé...

(Všechny články v kategorii Telefonica-Dakar 2003) (Všechny články v kategorii Telefonica-Dakar 2004) (Všechny články v kategorii Telefonica-Dakar 2005) (Videa z Telefonica - Dakar 2003) Hlavním partnerem portálu Dakar.cz je internetový obchodní dům Hocker

Kuchyňské dózy On-Line...

Zahradní osvětlení|Benzínové zapalovače| Kuřácké potřeby|Ocelové šperky|Luxusní dárky|Zapalovače Zippo, Zippo online|Katnevalové masky a kostýmy|Svítidla Cucina VO|Svítidla a osvětlení online|Marathon Paříž-Dakar

Kuchyňská svítidla Cucina...

Zapalovače Zippo Zippo zapalovače klasika on-line Karnevalové kostýmy a masky pro karneval | Svítidla a osvětlení