Dakar 2006 - sumář / kamiony / ...

Hodnocení uživatelů: / 3
NejhoršíNejlepší 
Celý článek Dakar.cz / Když se podívám na výsledky posledních let, zdá se mi, že ty kamiony musejí být hrozná nuda...stále stejný vítěz, ať už osobně nebo zastoupený týmovou dvojkou... V letech, kdy pořadím na prvních místech míchaly ještě tatrovky, to byly vzrušující bitvy, ale letos to bylo snad až příliš velké sólo. Bylo poznat, že ze skutečně účinné konkurence, schopné pravidelně bojovat o vítězství v etapách, ubyla ta opravdu úderná síla už při administrativních přejímkách... Dříve než se vrhnu na první desítku jako celek, nemohu se nezastavit u vystoupení českých kamionů. Z odstavce shora uvedeného by se zdálo, že jejich letošní účinkování shazuji. Není tomu tak, opravdu! Čtvrté místo Andrého Azeveda není sice ozdobeno leskem žádného kovu, kterým by se jezdec i jeho ať už brazilský nebo technický český tým mohly s pýchou prezentovat v médiích, ale i za těmito bramborami je tvrdá a poctivá dřina a nepolevující nasazení v každé etapě, i když se pro posádku závod nevyvíjel právě nejpříznivěji, a smeknout se přinejmenším sluší, vždyť Azevedo byl z našich kamionů jediný, kdo dokázal vícekrát sebrat nějaké to medailové umístění alespoň v etapě. Celkový odstup od nejlepších však i přes nepolevující snahu tatrováků o technická zlepšení a nezmenšující se nadšení, odpovídá reálným výsledkovým ambicím kopřivnických, a kdyby závodily Dafy, byly by tyto postupně se rozevírající nůžky vidět ještě více. Výsledek není blyštivým démantem, ale ani debaklem či totálním propadákem, jen jasnou realitou a pravdivým odrazem současné úrovně technické, materiální, finanční, logistické i jezdecké. Nebudu hodnotit vystoupení Karla Lopraise ani Tomáše Tomečka, u každého z nich do konečného výsledku vstoupily jiné, neočekávané faktory, ale v zásadě by se asi nelišilo od výše zmíněných řádků. Tak...nechtěl jsem vystoupení Tatry malovat narůžovo ani zatratit všechny ty stovky hodin práce, u kterých jsem nebyl. Snad se mi podařilo nebýt k nikomu neobjektivní....ostatně, pokud nedostanu z Příboru ani Frenštátu žádný rozhořčený mail, třeba se mi to i povedlo:-)))

Fotogalerie DAKAR 2006

A teď ke kategorii jako celku: předně nutno dodat, že z těch, co dojeli v první patnáctce, lze umístění snad u každého označit za zasloužené. Prakticky každý si prošel alespoň jedním kritickým či nepříjemným momentem, i Čagin. Tak od začátku. Čagin vyhrál absolutně zaslouženě, už v Portugalsku byla radost pohledět na jeho přiměřeně agresívní, sebejistou, rytmickou a přesnou jízdu. Maroko opouštěl s několikahodinovým náskokem a ani dvě kritická zapadnutí ho nerozhodila. Náskok před ostatními si dokázal regulovat sám, a i to jej činí velkým jezdcem. Jeho vůz není technickým zázrakem ani pouštní bugginou, vychází stále z téhož základu, ale systematickou celoroční přípravou je postupně cizelován. Celý tým si je svého náskoku dobře vědom, ale každý rok dokáže udělat ten potřebný krok vpřed...

Fotogalerie DAKAR 2006

Hans Stacey ukázal, proč je v rodné zemi považován za nejlepšího pilota z elitního tria holandských týmů. Pouze on dokázal s Čaginem a Kabirovem skutečně závodit a bít se o titul. Nebýt jedné havárie, mohl tak činit až do úplného konce, ani po ní se nevzdal...moc se těším na případný návrat Bekxe a de Rooye a Staceyho konfrontaci s nimi. Ze zdrojů blízkých týmu se mi doneslo, že MAN nasazením svého testdrivera Echtera sledoval zjištění reálné konkurenceschopnosti těchto naklonovaných a sporně homologovaných aut, a na základě toho zváží založení skutečně továrního týmu....uvidíme.

Fotogalerie DAKAR 2006

U případů prvních dvou týmů lze naplno demonstrovat, jak i do kategorie kamionů vstoupila taktika rapid assistance. Stacey i Kabirov by mohli na další pokračování v závodě na slušných pozicích zapomenout, kdyby neměli v závěsu svoje kolegy... Kabirova stálo stříbro jednak zdržení hned v první portugalské etapě a jednak to, že týmový kolega Rešentnikov sledoval obě týmové hvězdy přece jen z většího odstupu než v minulosti Mardějev, a chviíli mu trvalo, než byl Kabirovovi k dispozici. Finančně i materiálně náročná taktika však své ovoce přinesla. Hino? Pokud jste příslušník širší špičky a dostanete se do problémů, pak vězte, že Sugavara je za vámi vždy připraven se postavit na vaše místo. Precizní, spolehlivé, jako obvykle. Šesté místo malého, vcelku obyčejně vypadajícího, ale o to lépe připraveného Vismarova unimogu může být překvapením, ale pozor, je to rozhodně zasloužené umístění. Ital zajel skvěle klíčové etapy a vyvaroval se výpadků, v těžkých etapách dojížděl na dohled za tatrovkami.

Fotogalerie DAKAR 2006

Umístění kolem desátého místa bylo dlouho jako na houpačce, sprintující servismani Reif, Sadlauer, Leihener (i přes havárii) a Gimbre odvedli kvalitní práci a i oni dokázali zajet celou rallye soutěžním stylem. A jsme u Martina Macíka: možná z úst jezdcových zazněly před odjezdem vyšší ambice, možná jej o dvě místa připravila ona dvouhodinová penalizace (ale každý si odbyl nějaký krizový moment), ale výsledek je tento: dokončená soutěž (tedy jednoznačné plus), bez vážnějších krizí či výpadků, s fungujícím autem, s ověřenými novými konstrukčními řešeními, s kvalitním základem pro stavbu nového vozu. Liazáčtí fandové (a že jich na různých webech v průběhu soutěže spousta vylezla z děr a dala o sobě sympaticky vědět!) rozhodně nemusejí být zklamáni, jejich auto bylo vidět a rozhodně nebodovalo jen krásou. Já osobně se na novou sedlčanskou kreaci těším... Pro příští rok? Doufejme, že si týmy Bekxe a de Rooye ještě na Dakar najdou cestu a nesrovnalosti ve svých homologacích (mimochodem, celá kauza v Holandsku nabírá zatraceně zajímavé obrátky!) a rozvíří boj o čelo řádnou měrou. Propříště počítejme i s novými kamiony Iveco: letos neměli Italové natestováno, auto bylo syrové, snad na něm bylo i příliš mnoho sériových dílů, ale i cesta může být cíl a Motorsport Italia má už nyní velmi kvalitní základ, který dokázal rychlost, nyní je na řadě odolnost. A chci věřit tomu, že za rok si z těch sladkých plodů snad už zase něco ukousneme i my... Konečné výsledky 1. 508 CHAGIN (RUS) / YAKUBOV (RUS) / SAVOSTIN (RUS) - KAMAZ 71:22:16 2. 524 STACEY (HOL) / GOTLIB (BEL) / DER KINDEREN (HOL) - MAN 73:43:25 ..... + 02:21:09 3. 500 KABIROV (RUS) / BELYAEV (RUS) / MOKEEV (RUS) - KAMAZ 74:28:08 ..... + 03:05:52 4. 513 DE AZEVEDO (BRE) / MARTINEC / CZE) / JUSTO (BRE) - TATRA 76:53:07 ..... + 05:30:51 5. 501 SUGAWARA (JAP) / HAMURA (JAP) - HINO 81:04:41 ...... + 09:42:25 6. 503 VISMARA (ITA) / CAMBIAGHI (ITA) - MERCEDES 82:35:20 ...... + 11:13:04 7. 505 SUGAWARA (JAP) / SUZUKI (JAP) - HINO 84:04:29 ..... + 12:42:13 8. 530 ECHTER (ALL) / GOBEL (ALL) / VAN DOOREN (HOL) - MAN 85:19:42 ..... + 13:57:26 9. 528 SADLAUER (AUT) / MAIER (AUT) / MAYER (AUT) - MAN 85:44:10 ..... + 14:21:54 10. 546 REIF (AUT) / PICHLBAUER (AUT) / HUBER (AUT) - MAN 86:23:36 ..... + 15:01:20 11. 511 MACÍK (CZE) / FAJTL (CZE) - LIAZ 87:24:09 ..... + 16:01:53 ..... + 00:09:00 12. 533 LEIHENER (ALL) / BAUMANN (ALL) / GOLDBERG (ALL) - MAN 88:53:15 ..... + 17:30:59 13. 532 GIMBRE (FRA) / BESNARD (FRA) / MOQUET (FRA) - MERCEDES 90:44:28 ..... + 19:22:12 14. 538 LACOURT (FRA) / BOSONNET (FRA) / BONNAIRE (FRA) - MERCEDES 91:29:23 ..... + 20:07:07 15. 541 VERZELETTI (ITA) / MUTTI (ITA) / CABINI (ITA) - MERCEDES 100:25:45 ..... + 29:03:29 16. 565 CAPOFERRI (ITA) / BRUSA (ITA) / DE TOMMASO (ITA) - MAN 100:45:32 ..... + 29:23:16 ..... + 00:05:00 17. 553 DARAZSI (HON) / SZALAI (HON) / RACK (ALL) - MAN 101:31:02 ..... + 30:08:46 ..... + 00:30:00 18. 514 RESHETNIKOV (RUS) / KONOPKO RUS) / NIKOLAEV (RUS) - KAMAZ 104:51:22 ..... + 33:29:06 19. 537 COUDEREAU (FRA) / MICQUIAUX (FRA) / CHARRUE (FRA) - MAN 111:24:27 ..... + 40:02:11 20. 521 BARILLA (ITA) / MARZOTTO (ITA) / LARS EJE (SUE) - MAN 111:36:54 ..... + 40:14:38 ..... + 01:00:00 21. 536 BAEUERLE (ALL) / TIEFENBACH (ALL) - MAN 111:47:05 ..... + 40:24:49 ..... + 03:23:00 22. 555 ADUA (FRA) / DUTILLEUL (FRA) / ARTIZ RODRIGUEZ (ESP) - MAN 112:36:42 ..... + 41:14:26 ..... + 02:25:00 23. 549 VERHOEVEN (HOL) / WILLEMSEN (BEL) / GESTEL (HOL) - MAN 113:54:33 ..... + 42:32:17 ..... + 02:00:00 24. 526 BEZEMER (BEL) / CNUDDE (BEL) / RYCQUART (BEL) - MAN 115:16:43 ..... + 43:54:27 ..... + 05:42:00 25. 525 SZOBI (HON) / EDER (HON) / JOBBAGY (HON) - MAN 120:22:30 ..... + 49:00:14 ..... + 02:00:00 26. 545 CALZI (ITA) / PICCHIOTTINO (ITA) - ERCEDES 131:45:03 ..... + 60:22:47 ..... + 01:00:00 27. 562 UPTON (UK) / BRENNAN (UK) - MAN 134:12:38 ..... + 62:50:22 ..... + 15:04:00 28. 534 LAMBERT (FRA) / PLATEAU (FRA) / GIOZZET (ITA) - MERCEDES 134:54:09 ..... + 63:31:53 ..... + 09:01:00 29. 559 PETIT (BEL) / FERRAND (FRA) / MASSIP (ESP) - RENAULT 135:54:38 ..... + 64:32:22 ..... + 19:11:00 30. 551 VIGNE (FRA) / CHAILLIER (FRA) / CASTAIGNE (BEL) - RENAULT 136:44:35 ..... + 65:22:19 ..... + 10:43:00 31. 542 DARROUX (FRA) / LAMBERT (FRA) / CHAIX (FRA) - RENAULT 138:14:50 ..... + 66:52:34 ..... + 10:22:00 32. 571 HOOGENDYK (HOL) / WESSLINK (HOL) / HOOGENDYK (HOL)- MERCEDES 142:30:49 ..... + 71:08:33 ..... + 04:24:00 33. 527 HOEBEKE (BEL) / BAUDART (BEL) - RENAULT 156:04:36 ..... + 84:42:20 ..... + 14:47:00 34. 564 SAUMET (FRA) / RODRIGUEZ O’MALLEY (ESP) / VAN PAUWVLIET PAULUS (HOL) - MERCEDES 160:59:31 ..... + 89:37:15 ..... + 05:53:00 35. 560 ROMEI (ITA) / DOMINELLA (ITA) / PIANA (ITA) - MERCEDES 170:35:13 ..... + 99:12:57 ..... + 20:07:00 Jiří Vintr Tomáš Uruba, Dakar.cz

Naše aktivity jsou rozsáhlé...

(Všechny články v kategorii Telefonica-Dakar 2003) (Všechny články v kategorii Telefonica-Dakar 2004) (Všechny články v kategorii Telefonica-Dakar 2005) (Videa z Telefonica - Dakar 2003) Hlavním partnerem portálu Dakar.cz je internetový obchodní dům Hocker

Kuchyňské dózy On-Line...

Zahradní osvětlení|Benzínové zapalovače| Kuřácké potřeby|Ocelové šperky|Luxusní dárky|Zapalovače Zippo, Zippo online|Katnevalové masky a kostýmy|Svítidla Cucina VO|Svítidla a osvětlení online|Marathon Paříž-Dakar

Kuchyňská svítidla Cucina...

Zapalovače Zippo Zippo zapalovače klasika on-line Karnevalové kostýmy a masky pro karneval | Svítidla a osvětlení