Nová posádka s českou účastí na Dakaru...?

Hodnocení uživatelů: / 1
NejhoršíNejlepší 
Celý článekAčkoliv je Tomáš Tomeček z letošního ročníku dakarské rally již bohužel doma, stále jede druhý týmový vůz TATRA pilotovaný Brazilcem André Azevedem. A pro české příznivce je tato situace možná těžko pochopitelná. „Vždyť tatra Andrého Azeveda jede přece pod brazilskou vlajkou, takže Českou Republiku nereprezentuje,“ namítají někteří a touto „zásadou“ se řídí také mnohá česká média. Pojďme pro vysvětlení trochu zabrousit do historie týmu T. Tomečka. Psal se rok 1998 a zástupci brazilského týmu Petrobras, kteří se Dakaru účastnili již pravidelně a měli zastoupení v kategorii motocyklů a osobních automobilů, zvažovali prorazit také do kategorie kamiónů. Z řady nabídek jsem si jim zalíbil český vůz tatra. V té době se domluvili s Tomášem Tomečkem, který již zkušenosti s Dakarem měl, jako konstruktér soutěžním vozům rozuměl a našel i možnost, jak získat tatru, kterou by přestavěl a připravil na Dakar. Brazilský Petrobras se stal hlavním partnerem a vyhradil si jedinou podmínku: oficiálně bude jako pilot přihlášen André Azevedo a Tomáš papírově zaujme místo navigátora. Ve skutečnosti byla situace opačná, řídil Tomáš a navigoval André.

Fotogalerie DAKAR 2006

Tomáš Tomeček se spolu s Petrem Vodákem pustili do přípravy vozidla a v lednu 1999 stál Tomáš na startovní čáře rally Granada-Dakar s brazilskými spolujezdci André Azevedem a novinářkou Leilane Neubarth. Nastal ovšem malý problém s prezentací jeho účasti. Tatra totiž jela pod brazilskou vlajkou, proto si možná mnoho lidí ani nevšimlo, že ve startovním poli je jeden vůz tatra s českou státní poznávací značkou a českým členem posádky navíc. „Národnost posádky (a tedy i vozidla) se určuje podle národnosti pilota. Vzhledem k tomu, že papírově byl pilotem André, pořadatelé nás automaticky brali jako Brazilce,“ vysvětluje Tomáš a pokračuje: „Nic na tom nezměnil ani rok 2000 a pozdější ročníky, kdy v kabině seděli již dva Češi, ale André byl stále veden jako hlavní člen posádky.“ K soutěžní tatře v týmu přibyl od roku 2001 ještě asistenční vůz stejné značky řízený Petrem Vodákem. Pro ročník Dakaru 2005 postavil Letka Racing Team druhý soutěžní vůzu tatra a po letech mohl být Tomáš skutečně zapsán jako pilot. Tatra tím pádem startovala pod českou vlajkou. Pro fanoušky i média dobrá zpráva. Za volant prvního vozu tatra se posadil André Azevedo jedoucí opět pod brazilskou vlajkou. Naši republiku v jeho posádce zastupoval a zastupuje mechanik a zpravodaj Jaromír Martinec. Při Dakaru 2006 se situace opakuje. Členové Letka Racing Teamu razí heslo „všichni za jednoho, jeden za všechny“. V týmu nerozlišujeme mezi brazilskou a českou tatrou. A jak bychom pak nazvali asistenční tatru? Pro nás je to pouze „zelená“ tatra, „modrá“ tatra a „doprovod“. Takže my, kteří teď „sedíme doma“, držíme pěsti Azevedově tatře a Míra ve svých příspěvcích z Africky vzkazuje: „My bojujeme i za Vás!“ Co k tomu dodat víc? Snad jen informaci, že naše tatra s mezinárodní posádkou Azevedo/Martinec/Vilarta opravdu bojuje a po 8 etapách zaujímá v průběžné klasifikaci kamiónů 5. příčku. Hodně zdaru! Zuzana Nohavicová , lrt.cz Tomáš Uruba, Dakar.cz

Naše aktivity jsou rozsáhlé...

(Všechny články v kategorii Telefonica-Dakar 2003) (Všechny články v kategorii Telefonica-Dakar 2004) (Všechny články v kategorii Telefonica-Dakar 2005) (Videa z Telefonica - Dakar 2003) Hlavním partnerem portálu Dakar.cz je internetový obchodní dům Hocker

Kuchyňské dózy On-Line...

Zahradní osvětlení|Benzínové zapalovače| Kuřácké potřeby|Ocelové šperky|Luxusní dárky|Zapalovače Zippo, Zippo online|Katnevalové masky a kostýmy|Svítidla Cucina VO|Svítidla a osvětlení online|Marathon Paříž-Dakar

Kuchyňská svítidla Cucina...

Zapalovače Zippo Zippo zapalovače klasika on-line Karnevalové kostýmy a masky pro karneval | Svítidla a osvětlení