Aleš Loprais vstupuje do Silk Way Rallye 5. místem v úvodním speciálu.

Hodnocení uživatelů: / 2
NejhoršíNejlepší 

Image Rallye odstartovala a s první etapou přišly i první ostré závodní kilometry a první pohromy favoritů. Alešovi se zlé chvilky naštěstí vyhnuly a drží se na dostřel vedoucích Kamazů. Rallye odstartovala ráno na Palácovém náměstí v Petrohradu, kousek od legendárního muzea Ermitáž.

Na soutěžící, krom dlouhých přesunů, čekala i 86kilometrová speciálka ve vojenském prostoru Luga, s úzkými cestami plnými výmolů, skoků a děr. K nepříjemné trase v lesích, které ani nedaly prostor fotografům, se přidal i vydatný déšť a zima, a tak jen díky písčitému podloží zůstala rozbahněná trať průjezdná. Na trase byl nejrychlejší kvartet elitních jezdců Kamazu, když zvítězil Kabirov o 16 sekund před Čaginem, dále před „mladou puškou“ Nikolajevem a Mardějevem. Aleš Loprais si připsal pátý čas se ztrátou 4:34 minuty.

„Nebylo to vůbec jednoduché, na tankodromu bylo tolik děr a skoků, že Tatra byla víc ve vzduchu než na zemi. Dávali jsme, co to šlo, ale bylo vidět, že místní borci tu rozhodně nejsou poprvé. Na úvod je to ale solidní základ do dalších etap. Boj s ruskými grozuviky bude opravdu těžký, ale to jsme věděli od začátku a proto jsme ostatně tady. Trať byla místy velmi bahnitá, z několika brodů jsme měli bláto až v kabině. Druhá etapa by měla být už podstatně rychlejší a měla by nabídnout více otevřených prostorů,“ shrnul po dojezdu své dojmy Aleš Loprais.

Už úvodní dějství si bohužel krutě vybralo daň u týmu Gerarda de Rooye, který přivezl do Petrohradu dva nové superrychlé speciály Iveco. Pep Vila svůj vůz převrátil na 41. kilometru speciálky a hned na úvod ztratil dvě a půl hodiny. Hugo Duisters, který mu měl pomáhat, řešil ještě dříve poruchu řízení (zřejmě prasklá spojovačka) a ještě večer nebyl mezi klasifikovanými v cíli.

Sledujte sestřih první etapy na stanici Eurosport a STV3.

Jiří Vintr