Miroslav Zapletal po stopách ledu

Hodnocení uživatelů: / 3
NejhoršíNejlepší 

Image Tým Miroslava Zapletala se ještě ani pořádně neohřál doma a již v pondělí vyrazil na další závod. Není pochyb o tom, že půjde o pořádné dobrodružství. Po velmi úspěšném tažení na Rallye DAKAR 2009 a Hail Baja v Saudské Arábii je čeká opačný extrém v podobě zasněženého a promrzlého Saint Petersburgu.

Ve dnech 26.2. – 1.3. se totiž koná 2. kolo Mezinárodního mistrovství FIA Cross-country Bajas - „Saint Petersburg – Northern Forest 2009“. Jinými slovy to, co znamená pro soutěžní jezdce populární Rallye Finland, představuje v Cross-country tento podnik. Pro úplné laiky – sníh a led všude, trať lemovaná stromy, kde bude zapotřebí především odvaha a využití všech jezdeckých dovedností pilota.

Závodní vůz Mitsubishi L200 Strakar se relativně v pořádku vrátil po dlouhé plavbě z Argentiny. Od středy 18.2.2009 mají všichni mechanici v Dřevohosticích pohotovost. Je potřeba vše důkladně zkontrolovat, vyměnit důležité díly, promazat, zabalit a hlavně nic neponechat náhodě. V pondělí 23.2. se totiž všichni vydají na cestu směr Rusko.

Tentokrát posádka obdržela startovní číslo 2 a kdo by čekal na místě spolujezdce Tomáše Ouředníčka, spletl by se. Tomáš závod nejede pro velkou pracovní vytíženost.

Vedle Miroslava Zapletala usedne rovněž zkušený co-pilot Vláďa Nemajer, člen jediné plně české posádky na DAKARu 2009, který v kategorii trucků dojel až do cíle! Tisíce kilometrů v MANu po dakarském písku teď Vláďa vymění za křeslo v podstatně rychlejším voze Mitsubishi, který se bude prohánět po zasněžených hřebenech.

Co se skrývá pod kapotou Mitsubishi L200 Strakar?

Jedná se o ex-tovární závodní offroad Mitsubishi L200 Strakar 4.0 V6. Má atmosferický motor o výkonu 271 hp a kroutící moment 416 Nm. Maximální rychlost vozu je podle použitého převodu 165-195 km/h (aktuálně 165 km/h), zrychlení z 0-100 km/h za 6,2 s. Vůz je připravován pod vedením Miroslava Zapletala ve vývojových dílnách v Dřevohosticích.

minimedia.cz