Slovák Sýkora na čele Českého mistrovství Cross country rallye

Hodnocení uživatelů: / 1
NejhoršíNejlepší 

Image Jak se předpokládalo, Jozef Sýkora vyhrál úvodní podnik mezinárodního mistrovství České republiky v Cross country rally v Bratislavě. Všeobecně známa trať ORC CCrally Bratislava , která už každoročně zahajuje Český a Slovenský šampionát přivítala letos dvacet pět účinkujících na startu.

Trať se oproti loňsku nezměnila, i když v této podobě se v budoucnu nepojede. Selektivní úsek v Čunovu , ani umělý kopec v Petržalce se kvůli výstavbě nebude v budoucnu dát využít. Proto už letos započala jednání o prodloužení SS Dobrhošť na cca 50 km, kde by se už příští rok měl odehrát podnik Českého a Slovenského mistrovství. Už na letošním podniku, proto došlo k přemístění servisní zóny do přístaviště . Zde byly ideální podmínky včetně el. přípojek a osvětlení. Zkrátily se tím taky přejezdy mezi selektivními sektory.

Páteční prolog se však již tradičně odehrál na umělém kopci v Petržalce. Necelé čtyři kilometry dlouhá trať prologu měla seřadit jezdce na start do vlastní soutěže. Na tomto krátkém úseku nebyly rozdíly nijak ohromné a celé startovní pole se vešlo do jedné minuty. Páteční podvečer se jelo ještě v kotoučích prachu, neboť ani v Bratislavě již dlouhou dobu nezapršelo. Sýkora vévodil startovnímu poli před Zapletalem, Přibylem, Pořízkem a dvěma Maďary Szalayem (Opel Antara) a Tamas (Opel Frontera). Třetí maďarský stroj Proto EVO pilotoval Lukacs.
Maďaři se poprvé zúčastnili na soutěži Českého a Slovenského šampionátu, neboť je premiérově otevřen jezdcům z EU. Všichni tito se mohou stát tedy mistry České republiky. Zatím se na startu objevily tři posádky, když se přihlášený Riegler (H) s Tuaregem omluvil . A tak Szalayův Dakar team měl patřit mezi ty, jež se bude prát o mety nejvyšší .
Z Česka nepřijel Kakrda, David a Vyorálek a ze Slováků chyběl Paška a Ulrich. Na startu se však objevil Bohumil Burda, který se vrátil na tratě ccr po dvou letech přestávky, s Nissanem Navara.

Image

V sobotu ráno odstartovaly posádky na trať 280 km dlouhou letošní bratislavskou rally. Po nočním vydatném dešti se podmínky soutěže moc nezměnily, jen na speciálce v Petržalce to pěkně klouzalo. Sýkora vedl pole do čtvrté RZ , těsně následován Zapletalem.
Po pátém ss se Zapletal ujal vedení. Na delších úsecích Dobrhoště však Sýkora náskok smazal a dostal se opět do průběžného vedení.
Souboj o třetí místo jakoby už tradičně, na těchto krátkých soutěžích, sváděl Pořízek s Přibylem. Zatím to vycházelo Jiřímu Přibylovi. A tak , kdy Přibyl v předposledním úseku nasadil tvrdý atak, zvítězil ve fantastickém čase. Pořízek však na tom samém úseku odstoupil pro poruchu převodovky.
Další bojující dvojicí byl Szalay a Říš, přezdívaný Maďary „ Kamikadze jeep“. Nemohou stále pochopit, jak je možné, že soutěžně mnohem dokonalejší „Opel“ Szalaje má s Říšem takovou práci. Ovšem na těchto sprintech se jede od začátku a je pravda, že to Mirek umí a zná to v Dobrhošti i Čunově. Starší jeep, i když je o hodně lehčí, však nemůže Szalayovi stačit, a tak to i dopadlo. Až před posledním ss se dostal Szalay před Říše (0,5 s).
Pešlův Range Rover už po několikáté neustál ambice jezdce a dvě zničené poloosy a nakonec vytržená zadní náprava ho vyřadily z boje.
Také Slováci Kissové, kteří se objevili po roce s Pajerem V20 měli technické problémy. Zapalování jejich motoru nefungovalo a tak dojížděli s velkou ztrátou.
Bohumil Burda po dvouleté odmlce uzavíral první desítku jezdců.
V druhé desítce jezdil Kubík na Toyotě, který se už těší na nový stroj.
Chytka, který měl tentokrát velké problémy s přední nápravou a řízením byl rád, že se vůbec dostal do cíle.
Procházka s dakarským Pajerem jel svůj poklidný střed.

První podnik mezinárodního mistrovství České republiky je za námi. Favorité nezklamali. Maďaři přinesli oživení do startovního pole především dokonalou technikou a kvalitním týmovým zázemím. Soutěž zase zrychlila a ukázalo se , že i když má Sýkora nejlepší techniku je porazitelný. Na této soutěži to dokázal jak Zapletal, tak Přibyl.
Organizačně měla soutěž klidný průběh, byly snad jen zbytečně dlouhé časy v přeskupení.Celkově však ani neprofesionální práce některých časoměřičů nemůže zhatit příjemný pocit z tohoto sportovního podniku.
Doufejme jen, že se podaří organizátorům otevřít nový úsek v Dobrhošti aby tak příští rok pokračovala několikaletá tradice bratislavských soutěží cross country rally.

Marek Chytka, Rally Raid CZ
foto: ALKADO, ALKADO.COM www.dakar.cz