Čím déle, tím lépe!

Hodnocení uživatelů: / 1
NejhoršíNejlepší 
Celý článek Liberec Vytrvalostní závody terénních vozů - stále oblíbenější maratóny vstupují už do své čtvrté sezóny. Zatímco se vždy do dalších sezón výrazně zpřísňovaly pravidla a technické předpisy, jak pro organizátory jednotlivých závodů, tak pro samotné jezdce, letos maratóny nečekají žádné převratné změny. Díky současnému klima v naší republice a hlavnímu promotéru seriálu - agentuře 24 hours agency, která je zakladatelem této disciplíny, nenutí nic k tomu, aby se dále jednotlivé limity zpřísňovaly. Vozy jsou vybaveny bezpečnostními rámy, sedačkami a čtyřbodovými pásy, ale nemusí mít platné homologace, jako u sportů spadajících pod Federaci automobilového sportu (FAS). Tím se závodění značně zlevňuje, a to je asi hlavním důvodem, proč závodníků rok co rok přibývá. Technické zajištění a úroveň organizace si s „licencovanými“ závody v ničem nezadá, v maratónech panuje příjemná přátelská atmosféra. Jedná se spíše o podařenou show, než o rivalské zápolení jedinců. Večer po závodě se rozdávají velmi hodnotné ceny a pak se již debatuje, oslavuje, hoduje jako jedna velká rodina. Nový ředitel závodů Tomáš Jansa klade prioritu na dodržování stávajících předpisů a pravidel: „Vozy zůstávají rozděleny do dvou kategorií do a nad 2000 cm3, ale navíc musí mít nově instalována zadní světla v horní části vozu s minimální montážní výškou 150 cm od země. Pár zadních potkávací světel červené barvy, pár zadních brzdových světel červené barvy a minimálně jedno zadní světlo bílé barvy pro couvání. Zástěrky, čili lapače nečistot, musí být za zadní nápravou namontovány tak, aby v plné šíři zakrývaly pneumatiku a jejich délka musí být maximálně 20 cm od země. Pokusíme se také o vyhlášení vytrvalostních závodů motocyklů a čtyřkolek. Jednalo by se o dvouhodinové až tříhodinové závody dvojic. Každý tým bude mít možnost nasadit buď dva motocykly nebo dvě čtyřkolky bez rozdílu objemu motorů či dalších rozlišení. Střídání je stejně jako u automobilů libovolné a pravidla jasná. Kdo najede víc kilometrů - vyhrává!“ Pořadatelé věří, že další kategorie nalákají nejen mnoho nových závodníků z řad hobby jezdců na motokrosových či enduro strojích a čtyřkolkách, ale i spousty diváků, kteří během jednoho dne shlédnou hned několik závodů najednou. Výrazné zkvalitnění však přijde i ze strany organizace seriálu. Jednou pro vždy bude uzavřena stále diskutovaná otázka „objektivity“ časomíry, neboť každý závodní vůz bude vybaven čipem pro elektronickou časomíru. Vše se bude odehrávat plně v moci počítačů. Velký důraz se také přikládá znalostem traťových komisařů. Budou důkladně proškoleni, a to i v oblasti sankcí a penalizací posádek, které neuposlechnou jejich pokynů či výstrah. Tratě, rozmístěné po celé republice, vybírali pořadatelé s ohledem na jejich atraktivitu nejen pro diváky, ale i jezdce samotné. Bodovaných závodů bude tedy opět osm s minimální délkou šesti hodin. Kdo chce být klasifikován v celém seriálu, ten se musí před začátkem sezóny řádně a včas přihlásit, zaplatit zálohu 1000 Kč na každý podnik ze série a absolvovat minimálně pět podniků. Jeden závod se pojede i na Slovensku. V Zahorie u Senice, které je známé spíš jako „Slovenský Dakar“, si maratónci vyzkouší jízdu na písečném podkladu. V tomto podniku dojde rovněž k přímému srovnání české a slovenské offroadové špičky, protože je zároveň součástí slovenského seriálu. Vloni vyzkoušená spolupráce s ÚAMK přinesla své plody, a proto se počítá s dalším propojením s tímto autoklubem. Tím, že se na Moravě zrušil seriál Intercup, který byl jakousi soutěžáckou podobou závodů terénních vozů bez homologací, zůstávají pro normálního smrtelníka maratóny prakticky jedinou možností, kde si může za rozumné peníze zazávodit. Pokud máte zájem o účast v seriálu či o další informace z oblasti maratónů najdete je v časopise OFF ROAD, který se stal opět hlavním mediálním partnerem seriálu, a tak vás jistě potěší kvalitními a obsáhlými reportážemi z každého podniku. Autor zdroje : Míla Janáček OFF ROAD

(Všechny články v kategorii Telefonica-Dakar 2003) (Videa z Telefonica - Dakar 2003) Celý článek Vypravili jsme expedici na evropskou část Dakar Telefonica 2003 . Viděli jsme kompletní naše posádky před odjezdem z republiky, zúčastnili se přejímek a startu v Marseille, viděli horskou etapu v Chateau de Lastoure u Narbonne, písčitou etapu na pláži v Castellone. Přivezli jsme si spoustu fotografií, filmů, autogramů, zážitků a ... a také nové přátele. Hlavním partnerem portálu Dakar.cz je internetový obchodní dům Hocker

Kuchyňská svítidla Cucina...

Zippo zapalovače klasika on-line Karnevalové kostýmy a masky pro karneval | Karnevalové kostýmy a masky