Macháčkova čtyřkolka už zřejmě míří do garáže

Hodnocení uživatelů: / 1
NejhoršíNejlepší 
Celý článek HEŘMANŮV MĚSTEC - Nástup měl originální. Na ledové plotně ubrzdil golfa pár desítek centimetrů od zaparkovaného favorita. »Na ledě to zkrátka moc neumím, písek je písek,« smál se od ucha k uchu při vystupování ze svého vozu. Pětačtyřicetiletý dobrodruh z Konopáče u Heřmanova Městce JOSEF MACHÁČEK vyhrál se čtyřkolkou třikrát slavnou rallye Dakar. Začínal na motocyklu. Před jedenadvaceti lety byl členem Trophy teamu, který na Šestidenní vybojoval druhou příčku. Z motocyklových soutěží »přestoupil« mezi autokrosaře, jezdil domácí i evropský šampionát. »Bylo to strašně rychlé, za chvíli bylo po závodě a to mi moc nesedělo. Odjakživa mne lákaly dlouhé štreky, vytrvalostní závody.«

Fotogalerie

Sociální »dakarista« V polovině devadesátých let propadl Josef Macháček čtyřkolkám. »V Tatře Kopřivnice jsem se tehdy setkal s Čechoameričanem Plašilem, který mne pozval na nějaké závody na 500 mil do Mexika. Jel jsem se tam podívat a poprvé viděl na vlastní oči v akci čtyřkolku. Strašně se mi líbily, a tak jsem si po návratu v Praze takový stroj za čtvrt milionu koupil. Dokonce byl, jak se říká, na značkách, což byla obrovská výhoda. Mohl jsem s ním jezdit v běžném provozu.« V roce 1998 chtěl poprvé zkusit obávaný Dakar, ale neměl dostatek peněz. »O rok později jsem Dakar jel a pochopil, jak jsem byl na tenhle těžký závod nepřipravený.« V letech 2000, 2001 a 2003 však zarputilý Východočech v kategorii experimental závod čtyřkolek na Dakaru vyhrál. »Co je na tomto závodě nejtěžší? Na prvním místě zajištění finančních prostředků. První rok jsem potřeboval jeden a půl milionu korun, teď jsem to zvládl asi za osm set tisíc. Byl jsem však tak trochu sociální případ, bylo to opravdu na hraně.« Co je dál nutné pro úspěšné zvládnutí nejtěžší rallye? »Zkušenosti, dobrá příprava a organizační zvládnutí Dakaru.« Role navigátora Letos vyhrál Macháček (Yamaha 850) potřetí, v konkurenci čtrnácti jezdců triumfoval s patnáctihodinovým náskokem. »Se čtyřkolkou zřejmě definitivně končím, nemám další motivaci,« prohlásil po návratu z Francie, kde společně s Jaroslavem Vojnou vybojoval ve tříhodinovém závodě čtyřkolek v Le Tuguet výborné čtvrté místo. Co tedy bude dál, pověsí závodění na hřebík? »To bych taky rád věděl,« odpovídá smějící se závodník a pokračuje: »Dostal jsem nabídku od Jiřího Přibyla, jako navigátor s ním ve voze Nissan Pickup 2,5 TDI pojedu v březnu dvoudenní rallye v Itálii. Další závody seriálu mistrovství světa bychom měli absolvovat v Portugalsku a Španělsku. Jestli mne nebudou svrbět ruce? To víte, že asi ano. Na Dakaru, kde vám dají do ruky kus papíru s náčrtkem etapy a ostatní je na vás, jsem nasbíral spoustu cenných zkušeností. Určitě jich mohu využít v roli navigátora...« Chtěl být prvním Vyučený mechanik elektronických zařízení v Tesle Přelouč (»Nikdy jsem se tomu nevěnoval...«) a muž mnoha profesí a zájmů (dováží ojetá auta a motocykly z Itálie, provozuje autodopravu, má prodejnu s výrobky tzv. drátěného programu, je majitelem reklamní agentury a živnostenského listu výkonnostního sportovce) však má v hlavě nové plány. »Strašně rád bych si na Dakar postavil vlastní auto, nějaký menší džíp. Pokud bude nadále dobře fungovat Dakar team CZ a podaří se zajistit finanční prostředky, uvažoval bych o pronájmu nějakého auta,« prozrazuje Macháček a na otázku, kolik peněz by na to potřeboval, bez mrknutí oka odpovídá: »Moc, kolem pěti milionů.« Není vyloučeno, že pojede Dakar se zmíněným Jirkou Přibylem. Je možné, že nakonec zůstane věrný zamilované čtyřkolce? »To ne, nejraději bych ji přenechal někomu mladšímu,« tvrdí. Někteří lidé z nejbližšího okolí jej nejspíš mají tak trochu za blázna, on sám se tomu směje. »Copak něco podobného může dělat úplně normální člověk?« ptá se sám sebe otec dvou synů a dodává: »Někdo leze v Himálajích, jiný sjíždí Amazonku. Já chtěl být prvním Čechem, který ujede Dakar na čtyřkolce.« (Headlines)

Zapalovače Zippo

(Všechny články v kategorii Telefonica-Dakar 2003) (Videa z Telefonica - Dakar 2003) Celý článek Vypravili jsme expedici na evropskou část Dakar Telefonica 2003 . Viděli jsme kompletní naše posádky před odjezdem z republiky, zúčastnili se přejímek a startu v Marseille, viděli horskou etapu v Chateau de Lastoure u Narbonne, písčitou etapu na pláži v Castellone. Přivezli jsme si spoustu fotografií, filmů, autogramů, zážitků a ... a také nové přátele. Hlavním partnerem portálu Dakar.cz je internetový obchodní dům Hocker

eShop Zippo zapalovače

Kuchyňská svítidla Cucina...

Zippo zapalovače klasika on-line Karnevalové kostýmy a masky pro karneval | Karnevalové kostýmy a masky